Alates 11. märtsist on suunatud kaugõppele ka kõik algklassid, kuigi seda otsust lükati edasi nii palju, kui epidemioloogiline olukord võimaldas. Olukord pole uus, sest eelmisel kevadel elasid koolilapsed koduse õppe perioodi juba üle. Siiski algas uus kojusulgumise aeg lastele ja nende vanematele taas raskelt.
Algklassid koduõppel: lapsed tuppa, tunnid algavad!
Esmaspäeval helistas murelik pereisa, kelle teises klassis õppivat poega ähvardab taas nädal aega videotunde. Poiss on muidu tubli ja õpihimuline, samas ka emotsionaalne ega püsi kaua paigal. Selleks et õpihimu ja positiivne suhe kooliga püsiks, tuleb midagi ette võtta. Lapsevanem ei teadnud, kas probleem on ainult nende perel või on see üldisem. Hakkasin uurima, sest sarnases olukorras on praegu küllap kümned tuhanded Eesti pered.
Nooremate kooliastmete lapsed vajavad sageli tuge nii õppeülesannetest arusaamisel kui ka nende täitmisel, sageli ka tehnilist abi õigesse veebikeskkonda sissesaamiseks ja õpetajaga kontakti saavutamiseks. Kuigi paljud lapsed on tänapäeval oma vanematest IT-seadmete kasutamisel nutikamad, ei pruugi nad ometi kõike teada ning tähtis on ka distsipliin, et laps ikka õigel ajal õigesse programmi siseneks.