Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

Koolipoisid lõid sõõrikutootmise

Copy
Karl Markus Urbmets (vasakul) ja Karl Johannes Visnapuu plaanisid esmalt avada sõõriku­kohviku, ent koroonakriis muutis plaane ja noored alustasid hoopis e-poega.
Karl Markus Urbmets (vasakul) ja Karl Johannes Visnapuu plaanisid esmalt avada sõõriku­kohviku, ent koroonakriis muutis plaane ja noored alustasid hoopis e-poega. Foto: Tiit Efert

Tartu Miina Härma gümnaasiumi matemaatikatunnis oma ettevõttest unistanud pinginaabrid Karl Johannes Visnapuu ja Karl Markus Urbmets tegid sõõrikutoot­mise kiirelt teoks ning edasi saab vaid haaret laiendada.

Tihtilugu utsitatakse õpilasi koolis asutama õpilasfirmasid, millest võiksid tulevikus kasvada välja toimivad ettevõtted. Praegusel juhul ongi eriline see, et koolipoisid võtsid riski ja lõid kohe päris ettevõtte.

Idee luua oma sõõrikukohvik tuli eelmise aasta jaanuaris, kui noormehed õppisid gümnaasiumi eelviimases klassis. „Olime juba varem arutanud, et võiksime oma ettevõtte luua, sest Karl Markus on hea sõber, keda usaldan,” meenutas Karl Johannes ettevõtte sündi. Kuna tookord ei olnud Eesti turul ameerikapäraseid donut’eid, taheti rikastada Eesti toidukultuuri just nendega.

Plaani tuli muuta

Ideest innustunult kiirustati pärast tunde Karl Johannese ema, kogenud turundusjuhi Pille Poki juurde. Arutati, kuhu sõõrikukohvik teha. Parim koht näis Tartu kesklinn. Seejärel asuti juba paberile nimesid ja logosid kritseldama. „Algul sai ettevõte nimeks Helldonuts, mis mõne aja möödudes muutus Desi­donutsiks, sest desi on lühend sõnast design,” selgitasid noormehed.

Tagasi üles