Päevatoimetaja:
Marek Kuul

ELi rahastuse poolest võib Rail Baltic nüüd 2026. aastaks valmis olla (37)

Sellise kohaliku Rail Balticu jaama eskiisi saatis raudteefirma välja eile seoses Saku ja Kurtna jaamade ehtuslepingu sõlmimisega.
Sellise kohaliku Rail Balticu jaama eskiisi saatis raudteefirma välja eile seoses Saku ja Kurtna jaamade ehtuslepingu sõlmimisega. Foto: Rail Baltic Estonia OÜ

Praegu on tervikpilt koos, võttis riigikantselei ELi asjade direktor Klen Jäärats kokku üleeile hilisõhtul Brüsselist saabunud teate.

See tähendab, et uues ELi eelarves on kogu Rail Balticu 2026. aastaks valmis ehitamiseks vajaminev summa – 1,4 miljardit lisaeurot Euroopa ühendamise fondist – Baltimaadele kõrvale pandud. Eestil, Lätil ja Leedul pole vaja muud kui ehitada ja kui mingi järgmiseks lõiguks raha vaja, Brüsselisse teada anda.

Eesti ELi esinduses Rail Balticuga seonduva eest vastutava suursaadiku Marten Koka sõnul jõudsid liikmesriike esindanud eesistuja Portugali läbirääkija ja europarlamendi raportöörid selles kokkuleppele üleeile õhtul kella poole kümne ajal. «Läbirääkimiste tulemus oli väga hea, isegi parem, kui ootasime,» oli ta rahul.

Tagasi üles