Möödunud detsembri alguses teatas internetikaubamaja Amazon, et on tõusnud maailma suurimaks taastuvenergia ostjaks ettevõtete seas ning varem püstitatud eesmärk – jõuda aastaks 2030 sajaprotsendilise taastuvenergia kasutamiseni – täidetakse ilmselt viis aastat varem, juba 2025. aastal.
Tehnoloogiahiiud võistlevad roheliseks saamise nimel
Aga Amazon pole ainus. Peale Jeff Bezose asutatud internetifirma, millest on praegu muu hulgas kasvanud üks suuremaid pilveteenuste pakkujaid maailmas, kasutavad Facebook, Google, Microsoft ja Apple enam kui 45 teravatt-tundi energiat aastas, mis on sama palju, kui tarbib Uus-Meremaa, kirjutab Financial Times.
See maht aga kasvab, sest tehisintellekt ja masinõpe nõuavad üha rohkem arvutivõimsust.
Tehnoloogiahiidude roheliseks muutumist alustas otsingumootorifirma Google, kes sõlmis 2010. aastal esimese pikaajalise suuremahulise roheenergia ostulepingu.
«Kui üks juba alustas, hakkasid kõik teised järele tulema – nad jälgivad alati üksteist,» ütles energiakompanii Iberdrola globaalsete strateegiliste klientide üksuse juht Eduardo Insuna. Tehnoloogiagigantidele on pikaajaliste fossiilsete kütuste vabade energialepingute sõlmimine oluline, sest nad ehitavad andmekeskusi, mis kestavad aastakümneid. «Neil on ka finantsvõimekust, mistõttu võtavad väljakutse vastu,» lisas ta.