Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tehnoloogiahiiud võistlevad roheliseks saamise nimel

Copy
Taastuvenergia nagu tuule- ja päikeseenergia tootmine tempokalt kasvamas, kuid see tempo on liiga aeglane, et vajadusi rahuldada.
Taastuvenergia nagu tuule- ja päikeseenergia tootmine tempokalt kasvamas, kuid see tempo on liiga aeglane, et vajadusi rahuldada. Foto: HECTOR RETAMAL/AFP

Möödunud detsembri ­alguses teatas internetikaubamaja Amazon, et on tõusnud maailma suurimaks taastuvenergia ostjaks ettevõtete seas ning varem püstitatud eesmärk – jõuda aastaks 2030 sajaprotsendilise taastuvenergia kasutamiseni – täidetakse ilmselt viis aastat varem, juba 2025. aastal.

Aga Amazon pole ainus. Peale Jeff Bezose asutatud interneti­firma, millest on praegu muu hulgas kasvanud üks suuremaid pilveteenuste pakkujaid maailmas, kasutavad Facebook, Google, Microsoft ja Apple enam kui 45 teravatt-tundi energiat aastas, mis on sama palju, kui tarbib Uus-Meremaa, kirjutab Financial Times.

See maht aga kasvab, sest tehis­intellekt ja masinõpe nõuavad üha rohkem arvutivõimsust.

Tehnoloogiahiidude roheliseks muutumist alustas otsingu­mootorifirma Google, kes sõlmis 2010. aastal esimese pikaajalise suuremahulise roheenergia ostu­lepingu.

«Kui üks juba alustas, hakkasid kõik teised järele tulema – nad jälgivad alati ­üksteist,» ütles energiakompanii ­Iberdrola globaalsete strateegiliste ­klientide üksuse juht Eduardo ­Insuna. Tehnoloogiagigantidele on pika­ajaliste fossiilsete kütuste vabade energialepingute ­sõlmimine oluline, sest nad ehitavad andme­keskusi, mis kestavad aastakümneid. «Neil on ka finantsvõimekust, mistõttu võtavad väljakutse vastu,» lisas ta.

Tehnoloogiaettevõtted mitte üksnes ei ole rohelise energia kasutamise eesotsas, vaid ka võistlevad üksteisega selles.

Tagasi üles