Vastavalt rahvusvahelise merendusorganisatsiooni (IMO) nõuetele peab laevandussektor vähendama süsinikuemissioone poole võrra ning Eesti laevaehitajateltki nõutakse keskkonnasõbralikumaid laevu. Kui hübriid- ja elektrilaevu on Eestis juba ehitatud, uuritakse siinmail võimalusi ka vesinikutehnoloogia integreerimiseks.
Tellijale
Ökolaevu takistavad lünklik taristu ja puuduv regulatsioon
Taani laevandusgigant Mærsk kavatseb oma esimese süsinikuneutraalse kaubalaeva vette lasta juba paari aasta pärast, mis on kavandatud seitse aastat varem. Uued laevad hakkavad kütuseks kasutama biometanooli või niinimetatud sünteetilist e-metanooli, mida toodetakse tuuleenergia jõul veest eraldatud vesinikust ja tööstusheitmetest kinnipüütud süsihappegaasist.