Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

HARIDUS JA TEADUS Triin Ulla: õpetaja ei tohi «kehtestamisega» peale lennata (20)

Triin Ulla
Triin Ulla Foto: Mardo Männimägi/Stuudio7

Lapse suunab kõige paremini arenema ja motiveeritult tegutsema turvaline, aktsepteeriv, struktureeritud ja mõtestatud keskkond, mille loomiseks on vajalik usaldav autoriteetsus, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi pedagoogikaõpetaja ja Noored Kooli vilistlane Triin Ulla.

Olen sagedasti kogenud, et kuskilt on võrsunud «folkloorne» eeldus, et klassikollektiiviga suhtluses kehtivad teised korrapärad kui heade suhete maailmas muidu ehk midagi erinevat austusest, kokkulepetest ja koostööst. On ka vastupidine hirm: kui olla austav ja kokkulepetele orienteeritud, sõidavad lapsed täiskasvanust üle.

Tegelikult on nii, et suhted lastega alluvad täpselt samale loogikale kui mistahes muud inimestevahelised suhted. Puutudes kokku jäikuse, läbipaistmatuse ja survega, kogevad nemadki, üllatus-üllatus!, ebaõiglust. Aga just niimoodi see «kehtestav» käitumine, mis tihti paistab olevat ajendatud hirmust oma väärikus kaotada, välja kukub (mis siis, et ükski õpetaja pole ehk kunagi meelega ebaõiglane).

Tagasi üles