:format(webp)/nginx/o/2021/02/26/13652908t1h4678.jpg)
Alustuseks ei saa mööda isiklikust. Mario Vargas Llosa romaani «Paha tüdruk» esimene peatükk tõmbab nähtamatu joone tänasest ühe talvepäevani nelikümmend kuus aastat tagasi, kui keskkooli lõpuklassi poisina lugesin õhukest rohelist värvi Loomingu Raamatukogu vihikukest, milles oli koos trükitud kaks tema novelli: «Pühapäev» ja «Kutsikad» (nr 5, 1975). Mõlema tegelased olid, niisamuti nagu nüüd romaani esimeses peatükis, 1950. aastate Lima eeslinnade varaküpsed noorukid. Novellide täpset sündmustikku ma enam ei mäleta, kuid praegu lugedes tajusin ma uuesti sedasama meelde sööbinud, justkui veidi nõiduslikku atmosfääri, mis noorukeid ümbritses ja mis on romaanis ligilähedaselt sama, nõnda et võisin kujutleda, et loen edasi sealtsamast kohast, kus koolipäevil pooleli jäi.