Tänasest alustab tegevust platvorm Apollo TV, mis pakub interneti teel enam kui 50 telekanalit.
Uus Eesti TV-platvorm lahendab ära televaatajate igivana probleemi (12)
Apollo TV loodab lahendada telerivaataja igivana probleemi, et telekast pole midagi vaadata. Samuti soovitakse jõuda majapidamisteni, kus ligipääs nüüdisaegsele TV-teenusele on piiratud. Platvorm kuulub Postimees Grupi tütarfirmale OMG TV OÜ-le, mis asutati möödunud aastal.
Apollo TV juhi Toomas Tiiveli sõnul konkureerib uus teenus pigem Telia ja Elisa kui Netflixiga.
Sügisel spekuleerisid meediaväljaanded, miks asutati OMG TV OÜ. Võib siis vist öelda, et põhjuseks oli just Apollo TV arendamine?
Võib küll, jah. Sügisel hakkasime TV-platvormi ehitama, aga ei tahtnud sellest enne rääkida, kui asi valmis.
Kust selle platvormi mõte tuli?
Eks juhtub nii, et mitmel inimesel liiguvad mõtted samas suunas ja kui saadakse kokku, siis leitakse, et on õige aeg ja koht sellega toimetada. Mul ja meie teisel juhatuse liikmel Pert Lombil oli see mõte juba ammu idanenud. Samamoodi sain aru, et Postimees Grupp on mõelnud, kuidas TV-teenusega otse lõppkliendini jõuda.
Kas arvate siis, et inimesed eelistaksid klassikalise teleteenuse asemel vaadata saateid internetist?
Operaatorist sõltumatu teleteenuste turg on Eestis algusjärgus. Kui võrrelda USAga, kust sellised suundumused tavaliselt alguse saavad, on Eestis enamik televaatajaid ostnud oma operaatorilt nii interneti- kui ka teleteenuse. Pigem näeme, et see turg võiks lähiajal muutuda nii, et ei olda enam tingimata oma internetipakkuja teleteenuses kinni, vaid oluline on see, milline on kasutusmugavus, sisu ja kuidas on see leitav.
Kui küsida televaatajalt, mis on suuremad probleemid, siis kuuleb tihti, et pole midagi vaadata või tahaks rohkem huvitavat sisu. Kui aga süveneda, mis selle soovi või mure taga on, siis tegelikult on see huvitav sisu tihtipeale kõik juba olemas, aga seda ei leia lihtsalt üles.
Kui vaadata statistikat, siis kaks kolmandikku kuni kolmveerand vaatamistest on kodumaine sisu.
Kellega te konkureerite? Kas Telia ja Elisaga või hoopis Netflixiga?
Pigem ikka Telia või Elisaga. Netflix on puhas seriaalide ja filmide voogedastus. Meil on platvormil üle 50 telekanali, kus on nii lineaartelevisioon kui ka järelvaatamine. Nendest suurem osa on eestikeelsed või eestikeelsete subtiitritega.
Kui vaadata statistikat, siis kaks kolmandikku kuni kolmveerand vaatamistest on kodumaine sisu. Kui heita pilk enim vaadatud saadete edetabelile, siis väga harva satuvad sinna välismaal toodetud saated.
Eestikeelset sisu pakub ju ka Jupiter. Kuidas te sellest eristute?
Jupiteris on telekanalite osa puudu. Jupiter on teinud tänuväärset tööd eestindatud sisu väljatoomisel, aga telekanalite osa seal pole. Kui vaatame statistikat, siis Eesti inimene vaatab televiisorit üle nelja tunni päevas. Sellest lõviosa moodustavad telekanalid. On-demand’i (voogedastus) osakaal pole eriti suur. Pigem prooviks seda trendi tabada. Näeme, et teenuse vundament on populaarsed telekanalid.
Teie eesmärk on jõuda nende klientideni, kelle ligipääs teleteenusele on piiratud. Kui neil on raskusi teleteenuse saamisega, siis kas neil pole ka probleemi internetiga?
Kui mõelda, kellele võiks teenus korda minna, siis ühed on need, kes elavad väljaspool kaablivõrke. Eelmisel aastal tehtud uuring näitas, et selliseid majapidamisi on Eestis umbes 160 000. Mõnel on korralik mobiilne internet, teistel aga ka internetiga probleeme. Tõsi on, et meie teenus vajab töötamiseks internetti. Aga see töötab igas võrgus sõltumata sellest, kes internetipakkuja on.
Kas Apollo TV võib avaldada survet klassikalise teleteenuse pakkujate hindadele?
Arvan, et oleme keskmises turuhinnas. Meie soodsam pakett on 8,99 eurot ja Premium-pakett 13,99. Teistel pakkujatel on samasugused hinnad ja ma ei näe, et siit hinnasõda tuleks. See pole ka meie eesmärk. Me tahaks pigem rõhuda kasutajakogemusele ja sisu oluliselt paremale leitavusele.
Kes on sihtgrupp, keda loodate meelitada?
Inimesed, kes elavad väljaspool kaablivõrku või linna ümbruses uusasumites, kus sageli on kohalik internetipakkuja, aga pole head teleteenust. Kindlasti suvekodudesse, aga ka nendele, kellel on kodus mitu telerit ja tahavad olemasolevale operaatorile täiendavat teenust. Ja inimesed, kes elavad väljaspool Eestit.
Kui palju kasutajaid loodate esimese aastaga saada?
Arvulisi eesmärke ei tahaks praegu välja käia. Ütleme nii, et mõne tuhande kliendi pärast poleks me hakanud seda teenust arendama. Kui Eestis on kokku umbes 600 000 majapidamist, siis tahaksime sellest väikese turuosa saada.
Kuhupoole arendate platvormi edasi? Kas hakkate Netflixile kandadele astuma?
Ma arvan, et me ei jaksa Netlfixiga konkureerida. Netflixi eelarve sisu tootmiseks on selline, milleni me ei küündi. Aga me mõtleme kodumaise rõhuga videolaenutusteenusele. Eestis on aegade jooksul toodetud head sisu, mida pole võimalik praegu enam vaadata. Millalgi võiks meil olla korralik kodumaise sisu kataloog.