Ent teadlaste maailm jääb Yersinile kitsaks. Võitnud Pariisis tunnustust hiilgava ande ja paari tähelepanuväärse avastusega, saanud Prantsuse kodakondsuse ja garanteerinud endale suurepärased tulevikuväljavaated, soovib Yersin... näha merd. Ja siis mitte ainult näha, vaid seal ka töötada. See on hullus – teine Pasteuri kamba liige Émile Roux püüab Yersinile aru pähe panna: «Jumala pärast, Yersin, tuhanded inimesed oleksid valmis oma õe maha müüma, et siin sinu asemel olla ja sina, Yersin...» (lk 27).
Ent Yersin jääb kindlaks. Ta hülgab laboratooriumi, siirdub laevaarstina Aasiasse, seilab paar aastat mandri ja Filipiinide vahet ning rajab viimaks Nha Trangis tänapäeva Vietnamis endale elupaiga – istandused, taimede ja loomade aretamise ja mitmekülgse teadustöö tegemise võimalused (sellest kõigest saab Pasteuri Instituudi filiaal). Üks raamatu kordusfraase on «Yersin peab alati kõike teadma» – ja kui miski on teada saadud ja selge, peab ta minema edasi.
Niisiis on aeg teha teoks üks lapsepõlveunistus ja saada maadeuurijaks, «sest mis elu see on, kui ei saa liikvele». Yersin kaardistab Vietnami sisemaad, rajab ühendusteid läbi senitundmatute mäestike, avastab Lang Biani platoo, saab kesk metsikut mägismaad kohaliku röövlijõugu juhi odast ohtlikult haavata ning peab ainsa kohalviibiva arsti ja teadlasena ise õpetama oma kandjatele, kuidas oda välja võtta ning haava puhastada. Operatsioon õnnestub.
Pasteuri «väike kamp» on Yersinil silma peal hoidnud ja kui Hiinast jõuab Hongkongi katkuepideemia (aasta on 1894), nõutakse Yersin tema metsikust elust välja. Ta sõidab kohale, laenab tee peal hädapärase varustuse, ei saa Briti ja Prantsuse koloniaalvõimude kempluse tõttu uurimiseks ainsatki laipa (ta ei tunnista end lööduks, vaid hangib neid väikese altkäemaksu eest), peab laboratooriumi asemel töötama õlgkatusega bambusonnis – ning tuvastab pea esimese pilguga katkubakteri. Jaapanlase Kitasato katse avastaja au enda nimele kirjutada lüüakse kerge vaevaga tagasi, katkust saab Yersini ristilaps. Yersinia pestis.