«Ükskord politseinik, alati politseinik,» saadavad kohvikukaaslased Hunkeleri asja uurima. Ta tunneb ohvrit. Austerlane Viinist, pensionil olev terava keelega kirjandus- ja teatrikriitik Heinrich Schmidinger, ühtlasi ka usin petangimängija. Ohvri juures on kaks petangikuuli, mõlemale sisse freesitud seitse ringi. Hetkeemotsiooni ajendil võtab Hunkeler ohvri kaelast viimase isale kuulunud Raudristi, mida mees oli kandnud kui amuletti, ning pistab selle taskusse. Ohvrile kuulunud ese annab Hunkeleri taskus endast märku kuni loo lõpplahenduseni.
Omal käel, justkui veidi vastumeelselt, juhtumit uurima asunud meeldiva olemisega vanahärra Hunkeler pendeldab korduvalt oma Baseli korteri ja Alsace’i maja vahel, sealuures mõnikord inkognito, sõites ringi mopeediga, maskeerununa naabrinaise kollasesse jakki ja kiivrisse. Kohtudes võimalike kahtlusaluste ja tunnistajatega, tuleb tal diskuteerida erinevatel teemadel: inimene on inimesele hunt; Schmidingeri mõrv on väikekodanlik; millised on teravasõnaliste kriitikute motiivid, samuti ei jää vestlustest välja päevapoliitika, maailmavaated ning lisaks ka II maailmasõja koledused.
Taustaks on kohati kummaline läbisaamine endiste kolleegidega, veider toiduvalik, võibolla veidi rohkem napsi kui peaks ning sõbranna Hedwig. Pealtnäha kergete vestluste ja samal ajal tähelepanelike vaatluste käigus selgitab Hunkeler välja, kelle käes on kolmas petangikuul, mis oli tapatöö motiiv, ning loomulikult, kes on mõrvar.