See, kuidas õppimistegevus koolis toimub ning õpilaste loodusteaduslikud huvid ja teadmised kujunevad, sõltub eelkõige õpetaja oskustest, initsiatiivist ja ka tema enda väärtushinnangutest, kirjutab Tallinna Reaalkooli õpetaja Piret Karu.
Tellijale
HARIDUS JA TEADUS ⟩ Piret Karu: Maa-teaduste õppimise ja õpetamise rolli on raske ülehinnata (1)
Geograafia on õppeaine, kus seotakse matemaatika, füüsika, bioloogia, keemia, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tundides õpitu ning keerulistele teoreetilisele lähenemistele leitakse igapäevaeluline selgitus ja asukoht. Üks minu füüsikalembene õpilane tõdes: «Geograafiatunnis saan ma teada, kus füüsikas õpitud protsessid ning nähtused aset leiavad.»
Geograafia õppimise üheks eesmärgiks on arendada õpilaste loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, mille kaudu kujuneb arusaam Maast kui tervikust. Kooligeograafiat läbib punase niidina arusaamise kujundamine inimese ja keskkonna vastastikustest seostest, loodusressursside piiratusest ning nende ratsionaalse kasutamise vajalikkusest.