Valitsus ei saa inimeste eest käsi pesta ega maski kanda, aga ta saab teha struktuurse tähendusega otsuseid. Üks selline oleks õppeaja nihutamine nii, et väheneks nakatumiskordaja.
Iseenesest on südantsoojendav, et pandeemia ajal on ka varasemad tulised e-õppe fanaatikud aru saanud, et päris ilma vahetu inimliku kontaktita ei ole harituks saamine ega ülepea inimeseks kasvamine siiski võimalik. Nüüd saadakse aru, et ainult näpuga nutiseadme ekraanil paremale ja vasakule vedades laps siiski tuumafüüsikuks ei sirgu.
Samas kuulates juttu, et koolide kaugõppele saatmine on viimane variant, tekib paratamatult küsimus: kas meil e-Eestis polegi siis maailma parimaid või vähemalt paremate hulka kuuluvaid e-õppe vahendeid? Kas maksumaksja raha, mis nende arendamiseks aastate jooksul on antud, on siis lihtsalt ära raisatud või lausa pihta pandud?
Kas juba eelmisel kevadel ei selgitatudki välja lapsi, kellel pole kodus arvutit ja kes vajaksid seda riigi või lahkete annetajate toel? Kas paljuräägitud nõrgemate järele aitamine meil siis süsteemselt ei toimigi? Kas kõiki neid mõtteid, mida uus haridusminister pandeemiast väljumise strateegias esitles, ei tulekski kasutada just selle nimel, et saaksime ära hoida katastroofilist nakatumismäära?
Valitsus ei saa inimeste eest käsi pesta ega maski kanda, aga ta saab teha struktuurse tähendusega otsuseid. Üks selline otsus oleks õppeaja nihutamine nii, et väheneks nakatumiskordaja, aga samas kannataks võimalikult vähe targemaks saamine.