Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Nõmmel algab kahe tunneliga kergliiklustee ehitus (1)

Copy
Kergliiklustee.
Kergliiklustee. Foto: Sander Ilvest

Esmaspäeval, 15. veebruaril hakatakse ehitama uut kergliiklusteed, mis ühendab omavahel tunamullu valminud Ülemiste järvega piirneva kergliiklustee ja Rahumäe raudteeviaduktilt algava Lääne-Tallinna kergliiklustee.

«Tallinn on võtnud suuna rohepöördele ning kvaliteetse linnaruumi üheks oluliseks osaks on kergliiklusteede arendamine. See on vajalik nii liiklusohutuse kui ka terviseedenduse aspektist. Viljandi maantee ja Pärnu maantee vahelise kergliiklustee rajamine on järjekordne panus sellesse, et Tallinn saaks ühendatud pideva kergliiklusteede võrgustikuga,» ütles abilinnapea Kalle Klandorf.

Nõmme linnaosa vanema Grete Šillise sõnul tuleb rajatavale kergliiklustee lõigule kaks tunnelit. «Üks Männiku tee alla ning teine Liiva jaama juurde raudtee alt läbi. Rahumäe ja Liiva asumi elanike võimalused kiirelt ja ohutult kergtransporti kasutades liigelda tõusevad oluliselt. Mugavamaks muutub liikumine Nõmme turu suunas ning paremini avaneb Liiva elanikele Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala piirkond ning Rahumäe elanikele Järve metsa terviserajad,» rääkis Šillis.

Esimeses järjekorras alustatakse Liiva raudteejaama kergliiklustunneli rajamisega, mille käigus liiklust ei takistata.

Ehitustööde käigus rajatakse 1,5 kilomeetri pikkune 3,5 meetri laiune asfaltbetoonkattega kergliiklustee, mille mõlemale küljele rajatase 0,75 meetri laiune graniitsõelmetest kattega jooksuriba. Kergliiklustee kulgeb valdavalt ajaloolisel kitsarööpmelise raudtee trassil ning on muust liiklusest eraldatud. Kõrge tn 1 kuni Kurni Põik 7 vahelisel 200 meetri pikkusele lõigul on kergliiklustee samas ruumis piirkonna kinnistute juurdepääsuteega. Kergliiklustee ristumised Männiku teega ning Raudteega Liiva raudteejaamas rajatakse kahetasandilistena. Pärnu maanteele rajatakse ohutussaarega ning erivalgustusega varustatud reguleeritud ülekäigurada.

Kergliiklustee teenindamiseks rajatakse Pärnu maanteele 10-kohaline ning Liiva raudteejaama 18-kohaline sõiduautode parkla. Liiva raudteejaama rajatakse bussipeatus koos tagasipöördekohaga, mis võimaldab tulevikus avada raudteejaama teenindava bussiliini. Kergliiklusteele rajatakse LED-tänavavalgustus ning pinkide, prügikastide ning jalgrattaparklatega varustatud puhkekohad.

Ehitustöid teeb KMG Inseneriehituse AS. Projektdokumentatsiooni koostas SA Eesti Terviserajad tellimusel Teedeprojekt OÜ. Tööde lepinguline maksumus on ca 3,2 miljonit eurot ja tööde lepinguline tähtaeg on oktoober 2021.

Tagasi üles