Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Kaubandusõppejõud: piimahind ei pane kliente kaupluste vahet jooksma (10)

Copy
Tallinna tehnikakõrgkooli kaubandusökonoomika õppekava juht Heve Kirikal.
Tallinna tehnikakõrgkooli kaubandusökonoomika õppekava juht Heve Kirikal. Foto: Erakogu

Eesti jaekettides puhkenud hinnasõda on suuresti põhjendamatu, sest piimahinna pärast ei hakka kliendid ühest poest teise jooksma, selgitas Tallinna tehnikakõrgkooli kaubandusökonoomika õppekava juht Heve Kirikal. 

«Piimahind ei pane täna klienti ühest kauplusest teise jooksma, vaid seal on mitmed muud põhjused, miks klient ühe või teise jaeketi kaupluse kasuks otsustab,» ütles Kirikal BNSile. Konkurents on tihe ja piimahinnaga mängides loodetakse kliente võita ja konkurendi jalgealust õõnestada, aga see tõotab vaid lühiajalist edu, lisas Kirikal.

Teatud juhtudel on hinna langetamine õigustatud, kuigi heaks kiita seda ei saa, möönis Kirikal. «Tihedas konkurentsis mõtleb iga jaekett, kuidas laiendada äri ja leida uusi kliente. Üks võimalus on pakkuda hinnaalandusi, mis kaupleja arvates vastavad nende klientide sihtrühma vajadustele ja ootustele. Mõistagi on piim ja piimatooted kaubagrupp, mida valdavalt iga klient tarbib, mistõttu on jaeketid selle hinnamängude juures ka välja valinud,» märkis Kirikal. 

Tagasi üles