Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Autovedajate liidu juht: suured veokid ei ole maanteel probleemiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Veokid.
Veokid. Foto: Peeter Langovits

Siseminister Ken-Marti Vaher lubas liikluskomisjoni viia raskeveokite reedese sõidupiirangu võimaliku taaskehtestamise. Rahvusvaheliste Autovedajate ühenduse juht leiab, et maanteel pole probleemiks mitte suured veokid, vaid sõiduautode hulk.

«Ega see hea mõte ei ole,» kinnitas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp. «Siis hakkavad ju neljapäeval avariid toimuma või laupäeval või esmaspäeval, juhul, kui jutt on liiklusohutusest.»

Paari aasta eest läbi võetud teema tõstatus taas, kui siseministeeriumis tutvustati eelmise aasta masendavat liiklusstatistikat. Siseminister Ken-Marti Vaher ütles ERR uudisteportaalile, et viib raskeveokite reedese sõidupiirangu võimaliku taaskehtestamise liikluskomisjoni arutamisele.

Kuldkepi hinnangul pole see aga lahendus ning ta on veendunud, et raskeveokite reedene sõidukeeld suurendaks liiklussurvet teistel päevadel. Selline keeld kehtis näiteks 2008. aastal.

«Minu meelest ei olnud sellest mitte mingisugust tolku,» sõnas Kuldkepp. «See ei anna seda efekti, pigem pingestab olukorda.»

Ta seletas, et masinad sõidavad reede õhtuti välja, et laupäeval-pühapäeval rahulikult sõita Lääne-Euroopa ja Venemaa suunas. «Siis tekib ju teistel päevadel mitmekordne surve,» pakkus ta.

Kuldkepp nentis, et paari aasta jooksul on maanteedel liiklustihedus korralikult kasvanud.

«Minu meelest ei ole suured veokid probleemiks, vaid sõiduautosid on kõvasti juurde tulnud,» lausus ta. «Selles mõttes on Tartu-Tallinn maantee küll omaette probleem, et ta on käänuline ja pimedas on raske sõita. Autodel on pooltuled väga vingeks läinud ja mõjuvad kui täistuled – ma kujutan ette, et tõesti on raske sõita.»

Kuldkepp nentis, et on kõigi positiivsete lahenduste poolt, mis võiksid liiklusohutust parandada, kuid rõhutas, et tema hinnangul ei ole raskeveokite sõidukeeld lahendus.

«Kui me paneksime ennast sellisesse olukorda, siis teeksime ennast vaesemaks,» lisas ta, viidates sellele, et naaberriikides sellist keeldu pole.

Tagasi üles