Eesti laste õlgadele ei saa panna ülesannet, millega riik ise ei ole 30 aasta jooksul toime tulnud, kirjutab «Eesti kool on eesti keele kodu» töörühma nimel Triin Teramäe, ja pakub välja «viienda mudeli».
Tellijale
HARIDUS JA TEADUS ⟩ Triin Teramäe: peab säilima õigus õppida oma kultuurikeskkonnas (6)
Mitte-eestikeelsetele lastele tuleb tagada valdavalt riigikeelsed koolid koos oma kultuuri ja keele süvendatud õppega.
Õpe toimub kõigis koolides riigikeeles, aga näiteks vene koolides võimaldatakse lisaks täiendavat vene keele ja kirjanduse õpet, lasteaedades ja algklassides keelekümblust. Selle mudeli tugevus on võimalus säilitada rahvuslik identiteet, kuid luua vene rahvusest lastele võrdsed võimalused keeleliselt ühiskonnas toime tulla. Samal ajal säilib eesti lastele eesti lasteaedades ja koolides eestikeelne keelekeskkond.