Päevatoimetaja:
Marek Kuul

REGIONAALARENG Kümnend, mil transpordist saab liikuvus (1)

Tallinna Tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professor Dago Antov sellel nädalal Rail Balticu tulevase terminali asukohas Ülemiste raudteejaama lähedal.
Tallinna Tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professor Dago Antov sellel nädalal Rail Balticu tulevase terminali asukohas Ülemiste raudteejaama lähedal. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professor Dago Antov ennustab, et 2020. aastatel kasvavad investeeringud Eesti transporditaristusse mitu korda, kuid seadusandlus ei jõua kaasas käia uuendustega, näiteks uute liiklusvahendite ja tehisintellektiga.

Alanud kümnendit hakkab tähistama sajandiprojekt Rail Baltic, millest saab Eesti läbi aegade kõige suurem ja kallim taristu. Millal sõidab esimene Rail Balticu rong?

Kui uskuda seda, mida Rail Baltic ise ütleb, siis 2026. aastal. See on isegi reaalne, kui vaadata kogu seda suurt lobi, mida teeb Euroopa Komisjon ja tegelikult Eesti ka. 2026. aasta lõpp või 2027. aasta on reaalsem, vähemalt kuhugi sõidab.

Eestis mingit väga olulist mahajäämust pole. Rohkem tõrkeid paistab Läti ja Leedu poolt. Isegi kõige negatiivsema stsenaariumi korral selle kümnendi lõpus Riiga ikka saab.

Kui palju võiks Rail Balticu raudtee ja projekt kallimaks minna?

Ma pole näinud Euroopa veel ühtegi suurt taristuprojekti, mis ei oleks läinud kallimaks. Igal juhul läheb kallimaks. Protsenti on raske ennustada, sest me veel ei tea kõiki ehituse üksikasju, mida üldse sinna sisse ja juurde veel tegelikult pannakse. Näiteks kohalikud peatused ja kaasnev ühendamistaristu.

Tagasi üles