Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Eestlaste nutikas IT-lahendus muudab kaubavedude haldamise lihtsamaks, soodsamaks ja kiiremaks

Copy
Artikli foto
Foto: Cargoson

Ettevõtted, kellel on vajadus saata kaupa punktist A punkti B, peavad pidevalt veofirmadega läbirääkimisi, et saavutada parimaid tingimusi ja kokkuleppeid. See on suur töö, mis röövib osapooltelt tohutus mahus ressursse – nii aega kui raha. Kuid, mis oleks, kui kõik transpordialased tegevused oleksid koondatud ühele töölauale, et välja selgitada parim, soodsaim ja kiireim veoteenuse pakkuja?

See võimalus on reaalselt olemas, sest Eestis loodud Cargoson.com on kaasaegne kaubahaldustarkvara kaubavedude korraldamiseks, kus kõik transpordialased tegevused on koondatud ühele töölauale. Tarkvara kasutuselevõtt tähendab olulist võitu nii ajas kui närvikulus, sest kaob vajadus otsida transpordifirmasid, kellele kõigile eraldi hinnapäringuid saata.

Cargosoni juht Aivo Kurik märgib, et üks põhjus, miks nad oma meeskonnaga sellise tarkvara välja töötasid oligi soov muuta kaubavedude korraldamine lihtsamaks ja kiiremaks, millest võidaksid kõik osapooled – kauba saatjad ja kauba vedajad. „Pea iga veofirma on püsti pannud oma veotellimuste esitamise keskkonna, kuid on ka neid, kellel seda veel pole ning veotellimuste esitamine toimub reeglina emaili teel. See tähendab, et kui ettevõttel, kes transporditeenust vajab, on veopartnereid rohkem kui üks ja vedude hulk natukenegi suurem, siis sellest kõigest saab omaette väljakutse nii veoteenuse tarbijale kui ka pakkujale,“ ütleb Kurik, kelle sõnul kulub neil partneritel üle mõistuse suur aeg ainuüksi meilirägastikus surfamisele.

Paraku on liigselt koormava logistika korraldamine aktuaalne veel paljudele ettevõtetele, kuid sellest võib saada eilne päev. „Cargosoni aknast saab näiteks esitada veotellimusi, saata välja hinnapäringuid, võrrelda transpordi hinnakirju ning hiljem kõike analüüsida, sest erinevate operaatorite e-keskkonnad on koondatud ühte kohta,“ selgitab Kurik, kes usub, et nende lahendus pakub reaalset hinnavõitu ning korrastatud ülevaadet kõikidest ettevõtte vedudest. „Tihti just viimane ehk ülevaade ongi suurema efektiga, sest ettevõtete müügi- ja ostuosakonnal peab olema korrektne ja ajakohane ülevaade, kui palju ning millise vedajaga mingi kaup liikvele läks või millal kohale jõuda võiks.“  

Sarnaseid lahendusi on logistikamaastikul pakutud varemgi. Kas Cargosoni saadab edumeelsem saatus?

Cargosoni on algusest peale ehitatud põhimõtte järgi, et selle kasutamine ei nõuaks manuaali, ega ka erialaseid süvateadmisi. Samal ajal on tegemist kiire ja käepärase tööriistaga ka erialaprofile. Cargosoni kaasasutaja Ülari Kalamehe sõnul on nende klientide hulgast näiteid mõlemast äärmusest.

Ühe selgitusena toob ta ühtlasi välja teiste sarnaste tarkvarapakkujate ebaedu põhjuseks püüdu astuda kliendi ja vedaja suhte vahele. „Enamus vahendajaid katsuvad just sealt raha teenida. Meie eesmärk on logistikaasjatundjatena ehitada vaid IT-tööriista, mis kaks osapoolt kokku toob, mida on kerge ja lihtne käsitleda ning, mida on lihtne liidestada näiteks ettevõtte majandustarkvara või veebipoe külge,“ toob Kalamees välja.

Nutikas tarkvara on leidnud tee kasutajate südamesse

Cargosoni ehitust alustati 2018. aastal ning esimesed 100 saadetist pandi tarkvara abil teele 2019. aasta detsembris. Aasta hiljem ehk 2020. aasta jõulukuul oli saadetiste arv juba 9000. Aastane kasv on olnud tormiline. Mida arvavad sellest tarkvarast seda kasutavad kliendid?

Triin Anette Kaasik, Data Print direktor:

 „Meie saadetiste sihtkohad on väga erinevad, mistõttu alati parima veopakkuja väljaselgitamine on suhteliselt pikk ja keeruline protsess. Samas Cargosoni abil on see paari kliki kaugusel ning mõne hetkega on näha pakkumised, millega erinevad vedajad on lubanud meie kaubad kohale toimetada. Tänu Cargosonile oleme päris oluliselt säästnud transpordikuludelt. Teine oluline aspekt, miks otsustasime Cargosoni kasuks on see, et meil ei olnud varasemalt ülevaadet transpordikuludest oma klientide lõikes, nüüd on see meil kenasti olemas. Tarkvara võtsime kasutusele eelmisel suvel, seega oleme seda kasutanud pool aastat. Meie hinnangul on tegemist väga hea tööriistaga. Selle kasutamine on lihtne, tegemist on avatud ja areneva platvormiga, mida parendatakse pidevalt. Oleme meiegi nendega koostöös käivitamas juba uusi arendusi, et veelgi oma sisemisi protsesse optimeerida. Seetõttu julgen seda tarkvara ka teistele soovitada, sest Cargoson muudab logistiku töö oluliselt kiiremaks ja ülevaatlikumaks, samas ka läbipaistvamaks nii juhtkonna kui ka ostu- ja müügiosakonna jaoks – täpselt on näha millisele päringule on millised veopakkumised tehtud ning milliseid valikuid oleme teinud.“

Ivari Koppel, Chemi-Pharm AS juhtkonna liige:

Kiirel ajal, kui meie ettevõte ja tootmismahud on kiiresti kasvanud, aitas Cargoson koondada kogu transpordi organiseerimise ühe katuse alla. Meil on 4-5 erinevat veopartnerit ja kui neil kõigil olid oma tellimiskeskkonnad, siis nüüd toimub meie jaoks kõik ühest kohast. Seda kõikide inimeste jaoks, kes majasiseselt transporti tellivad. Samuti on väga praktiline, kui kõikide vedude andmed ja statistika on kättesaadavad samast keskkonnast. Otsustasime Cargosoni kasutama hakata juba möödunud aasta aprillis, sest see platvorm tundus innovaatiline ja võrreldes veofirmade poolt pakutavate lahendustega kliendikesksem. Samal ajal, kui kõik logistika- ja transpordiettevõtted arendasid enda tellimiskeskkondi, mõtlesid Cargosoni inimesed sellest sammu ette ja tegid vedude tellijate jaoks elu veel lihtsamaks. Oleme väga rahul! Ja seda ka põhjusel, et lähiminevikus on olnud olukordi, kus vaja leida veopartner sihtkohtadesse kuhu me varem kaupa saatnud ei ole ja selle asemel, et hakata läbi kammima erinevaid vedajaid, leidsime Cargosoni kaudu nendele vedudele kiiresti lahenduse. Logistika haldamine on muutunud lihtsamaks.  

Copy
Tagasi üles