Nüüdisaegse õpikäsituse valguses on palju muutunud nägemus rollist ja ülesannetest, mida õppejuhilt oodatakse, ning neile kõigile vastamine võib ühele inimesele juba üle jõugi käia, kirjutab haridus- ja teadusministeeriumi kommunikatsiooniosakonna konsultant Aivi Jürgenson.
Tellijale
HARIDUS JA TEADUS ⟩ Aivi Jürgenson: kooli nõudlus multitalendist eestvedaja järele kasvab
Õppejuhti võib vaadelda kui üht head ja vägevat Peipsi sibulat, mille iga kihi alt koorub välja järgmine, eelnevast mingil määral erinev; see säilib üldjuhul hästi ja aitab paljude hädade vastu.
Üldine arusaam õppejuhi tööst on pealispind, mis kõigile nähtav, peites endas aga tegelikult veel palju muud, mis väärib nimetamist ja esiletõstmist. Huvitaval kombel on õppejuhid erinevalt õpetajatest ja koolijuhtidest pälvinud vähem teadlaste tähelepanu ning uurimusteski on nad pigem kõrvalosatäitjad, kellest poolkogemata üle libisetakse.