Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Brexit tõi Ühendkuningriigi laevaliiklusse palju segadust

Copy
Laevafirma Stena Line kahekordistas ro-ro-parvlaevade väljumiste arvu Cherbourgi-Rosslare’i liinil, et tagada kaubavedu Euroopa Liitu kuuluvate Prantsusmaa ja Iirimaa vahel. 
Laevafirma Stena Line kahekordistas ro-ro-parvlaevade väljumiste arvu Cherbourgi-Rosslare’i liinil, et tagada kaubavedu Euroopa Liitu kuuluvate Prantsusmaa ja Iirimaa vahel. Foto: PHIL NOBLE/REUTERS

Aasta lõpul kiiruga sõlmitud Brexiti-leppe rakendussätted on ajapuudusel lõpuni välja kujundamata ning mitmes valdkonnas luuakse neid käigu pealt. Et suurem osa saareriigi kaubavahetusest toimub meritsi, lõi Ühendkuningriigi lahkumine EList segi ka Inglismaa ümber välja kujunenud laevaliikluse.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi ütles, et transpordi valdkonnas hõlmab ÜK lahkumisleping kokkuleppeid lennutranspordi ja -ohutuse ning reisijate ja kaupade maanteetranspordi alal.

«Nähakse ette jätkuv ja keskkonnahoidlik õhu-, maantee-, raudtee- ja mereühendus, kuigi turulepääsu võimalused ei ole samaväärsed ühtsel turul pakutavatega. Lepingus on sätteid, millega tagatakse, et ELi ja ÜK ettevõtjate vaheline konkurents toimub võrdsetel tingimustel, mis ei kahjusta reisijate õigusi, töötajate õigusi ega transpordiohutust,» rääkis Linnamägi.

Praktikas tähendab see, et ÜK kui ELi mõistes kolmas riik saab kehtestada uusi õiguslikke ja administratiivseid tõkkeid, mis võib sadamate külastamisel kaasa tuua uusi tingimusi.

Tagasi üles