Täna avati Tallinna–Narva maantee Loo ja Maardu vahelisel põhjalikult renoveeritud lõigul mõlemas suunas kolm sõidurada, mis võimaldab seal üle pika aja jälle takistusteta liigelda.
Loo–Maardu maanteelõigul saab jälle takistusteta sõita
Maanteeameti teatel kehtib alates tänasest nimetatud teelõigul uus liikluskorraldus, millega peavad kõik autojuhid arvestama. Kui Loo ja Maardu ristmiku vahel on mõlemas suunas kolm sõidurada, siis Maardu liiklussõlmest edasi kaks.
Kuni 20 päeva jooksul võib siiski ette tulla sõiduradade arvu vähendamine, kuna tehakse töid ajutiste bussitaskute piirete ühendamisel ning ümberpõigete kõrvaldamisel.
Avataval teelõigul on endised tagasipöördekohad ja ehitusaegsed ringristmikud asendatud uute mitmetasandiliste ristmikega. See võimaldab senisest ohutumalt teha pöördeid kõikides suundades. Lõigul on kokku kaks eritasandilist ristmikku – Iru–Loo sõlm ja Maardu sõlm. Samuti rekonstrueeriti Jõelähtme ristmik.
Kõik hargnemised on lahendatud põhiteelt mahapööretega, mis viivad ringteedeni, kust iga juht saab juba valida soovitud sõidusuuna. Liitumised põhiteega on lahendatud kiirendusraja abil.
Kõige enam mõjutab uus liikluskorraldus Loo teelt ja Saha–Loo teelt Tallinna poole sõitjaid. Loolt tulijatel on Tallinna poole pööramiseks vaja liikuda läbi tunneli ning seejärel sooritada vahetult enne ringristmikku parempööre. Edasi toimub liikluse põimumine Saha–Loo teelt Tallinna poole sõitjatega ning seejärel suunatakse liiklusvoog kiirendusraja kaudu põhiteele.
Saha–Loo teelt Narva suunas liikujatel tuleb sõita läbi tunneli Loo poole ja seejärel valida sobiv sõidusuund ringristmiku väljuvaid harusid kasutades.
Ohutumaks ja lihtsamaks on muudetud ka Loole ja Saha–Loo teele liikujate teekond. Endiste ohtlike tagasipöörete ja ajutiste ringristmike asemel saab alates tänasest kasutada põhitee all olevat tunnelit. Tallinna–Narva maanteega külgnevate külade (Maardu ja Liivamäe küla) ühendus põhimaanteega toimub edaspidi Iru–Loo ja Maardu sõlme vahele rajatud kogujatee kaudu.
Liiklusohutust on suurendatud ka sellega, et põhiteelt on kaotatud bussipeatused. Osa Loo–Maardu lõigul toimunud bussiliiklust on suunatud kogujateele.
Valminud on ka suurem osa jalg- ja jalgrattateedest, mis võimaldab inimestel pääseda ohutult ühelt poolt maanteed teisele poole. Selleks on avatud tunnelid Maardu järve ääres ja Maardu mõisa tee juures, samuti saab kasutada Loo ja Iru vahelist tunnelit.
Suuremal osal valminud teelõigust saab tänasest sõita kiirusega 90 kilomeetrit tunnis, piirang on vaid Iru–Loo sõlme piirkonnas, kuna seal ei ole veel paigaldatud viimane asfaldikiht.
Loo–Maardu 6,8 kilomeetri pikkuse teelõigu ehituse peatöövõtja Merko Ehitus Eesti juhatuse liige Andres Agukas ütles, et kõik puudujäägid, mis maanteeamet ehitajale ette heitis, on kõrvaldatud. Ameti väitel oli valesti paigaldatud osa piirdeid ja liiklusmärke. Agukas ei soovinud neid üksikasju kommenteerida.
Ta lisas, et kuna Merko ei saanud õigeaegselt kätte maantee alt kulgeva tunneli töölõiku ning tellijapoolne projekteerija ei suuntnud tükk aega lahendada tunnelisse tungiva vee probleemi, siis venis selle sõlme ehitus. Nüüd on aga kõik valmis ning veeohtu ei tohiks enam olla.
Agukas mainis, et tänasest hakkab rekonstrueeritud teelõiku hooldama maanteeamet. See tähendab, et Maardu sõlme viadukti all aeg-ajalt tekkivate jääpurikate kõrvaldamine on samuti ameti kohustus.
Agukase sõnul hakatakse Loo–Iru sõlme juures viimast asfaldikihti paigaldama siis, kui ilmad seda lubavad. Samuti tehakse kevadel viimased teekatte märgistused. Lõplikult antakse teelõik maanteeametile üle 30. juunil.