Eelmisel aastal toimus oluline murrang Estonia laevahuku uurimises, kui Rootsi ajakirjanik Henrik Evertsson oma filmimeeskonnaga avastas Estonia laevakerest augu. Pall on veerema läinud, Eesti valitsus on lubanud uut uurimist ja enne jõule andsid rohelise tule veealustele uurimistele ka Eesti, Rootsi ja Soome ohutusjuurdluskeskused. „Tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga,“ põrutas augu avalikuks tulemise järel Postimehe otse-eetris Margus Kurm. Peale 23 aastat vaikimist otsustas suu puhtaks rääkida ka rahvusvahelise uurimisraporti esimene juht Andi Meister.
Loetumad lood Estonia laevahukust
Siin on Postimehe loetumad ja vaadatumad lood Estonia laevahuku teemal:
28.septembril, Estonia laevahuku 26-ndal aastapäeval esilinastus Discovery dokumentaalfilm, mis paljastas, et laevakeres on nelja meetri pikkune ja 1,2 meetri laiune auk.
Vahetult peale dokumentaalsarja esilinastust esines Postimehe otsestuudios endine riigiprokurör Margus Kurm, kes üles, et tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga. «On tõenäoline, et see allveelaev turvas Estoniat sellepärast, et Estonia peal oli mingi sensitiivne saadetis,» rääkis Kurm.
Peale augu ilmsiks tulemist otsustas Estonia esimene uurimiskomisjoni juht Andi Meister lõpuks rääkida, miks ta lahkus ootamatult uurimiskomisjoni juhi kohalt ja millised kahtlused teda siiani kummitavad.
Postimehele saadetud vihjes toodi välja, et Foxtrot-klassi allveelaev B-326 arvati Vene merevägedest välja 28. septembril 1994 ehk parvlaev Estonia uppumise päeval. Kahe sündmuse vahel mingit seost siiski ei ole.
Postimehe Estonia teemalises erisaates rääkis laevahuku eel kaitsejõudude peastaapi juhtinud Ants Laaneots, et Estonial toimunud sõjatehnika veost võis Venemaad teavitada hiljem riigireeturina süüdi mõistetud Hermann Simm.