Lõppev aasta kujunes palju rohkem Beethoveni aastaks, kui seda oleks ette arvanud. Põhjused aga peituvad kaugemal, kirjutab Saksamaal elav helilooja Jüri Reinvere.
Jüri Reinvere: lõvi minema ajamise järel ärgem viskugem huntide ette (18)
Lõppev aasta, 2020, oli see, kus kõik lükati edasi. Poliitilised valikud lükati edasi, inimese arusaam iseendast lükati edasi ja see ootamatult kättesadanud aeg, mida nii paljud inimesed, tõeliselt tööga ära kurnatud inimesed, olid nii kaua oodanud – seda ei osatudki millekski eriliseks ära kasutada. Sest ilmselt on raske elada, kui oled kogu aeg edasilükatud tänapäevas, sellises kergelt pikendatud pikapäevarühmas, mis aga saabub võib-olla alles homme. Ja nii saigi peamiseks mureks – vähemalt kui jälgida, mida inimesed igal pool kirjutavad – ärajäänud puhkusereis, näiteks Tenerifele, nagu oleks see kõige hirmsam asi, mis maailmas ja üldse elus võiks juhtuda.
25. detsembril, vaid mõni päev tagasi, näitas Saksamaa juhtiv telekanal Das Erste suhteliselt haruldast uut Beethoveni-filmi. Haruldaseks tegi selle filmi asjaolu, et suured avalik-õiguslikud kanalid ei julge enam ammu midagi sellist kavasse võtta.