:format(webp)/nginx/o/2020/12/20/13539936t1h92b8.jpg)
Küsimus, mis referendumite ja otsedemokraatia teemade puhul ikka kostab, on umbes järgmine: «Kas vastustajad peavad kodanikke lasteks, kes ise ei oska otsustada, mis neile parim?»
Küsimus, mis referendumite ja otsedemokraatia teemade puhul ikka kostab, on umbes järgmine: «Kas vastustajad peavad kodanikke lasteks, kes ise ei oska otsustada, mis neile parim?»
Küsimus on mõistagi retooriline, sest sellele jaatavalt vastamine tähendaks raskemal juhul poliitilist enesetappu. Seepärast vastatakse retoorilisusest mööda, ja õigesti tehakse, sest põhiseaduseski on kirjas, et «rahvahääletusele ei saa panna eelarve, maksude, riigi rahaliste kohustuste, välislepingute ratifitseerimise ja denonsseerimise, erakorralise seisukorra kehtestamise ja lõpetamise ning riigikaitse küsimusi». Tähendab, see on selge, et kõiki küsimusi ei või rahvahääletusele panna.