Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Enam-vähem täiuslik melodraama

Copy
«Hõbedased uisud»: oh seda sära, glamuuri ja kostüüme!
«Hõbedased uisud»: oh seda sära, glamuuri ja kostüüme! Foto: Filmikaader

Kõik, mida on puudutanud Nikita Mihhalkovi käsi, muutub kullaks. (Viimasel ajal ajab ta oma Youtube’i kanalil ülimalt läänevaenulikku ja suuršovinistlikku juttu, aga mis tähtsust sellel on? Mulle tulevad meelde hoopis tema riiki kritiseerivad anekdoodid, mida ta õppejõuna loenguid-seminare pidades absoluutse näitlejameisterlikkusega auditooriumi ees esitas.)

Sedapuhku on melodraama «Hõbedased uisud» (Ameerika lastekirjaniku Mary Mapes Dodge’i samanimelise romaani ainetel) valminud tema stuudios, ja tulemus on seaduspärane.

Melodraamat on peetud ka pisarakiskujaks ning kvalifitseeriti vanasti naistežanriks. Ja ülimalt emotsionaalne on «Hõbedased uisud» tõesti. Federico Fellini ja Alain Resnais on naeruvääristanud melodraamat kirgede ülespiitsutamise, tegelaste vaimse ja hingelise palge ääretu kontrastsuse, kohustusliku saatusliku kohtumise ning happy end’i pärast. Elus nii ei juhtuvat, aga mis puutub siia elu? Kui juba süžee tuuakse New Yorgist Peterburi, siis on ka loomulik vargapoisi Matvei (mängib Fjodor Fedotov) ja suurvürstitar Alissa (Sofia Priss) kohtumine, nende õnnelik abielu epiloogis.

Tagasi üles