Luulepärandi aed on praegu suhteliselt kureerimata. Pole püsipalgalisi aednikke, kelle töökohuste hulka kuuluks selle eest hoolitsemine. Luuleliseks minnes võiks minevikuluuletajaid võrrelda puudega, mis vajavad kastmist, pügamist, koolutamist, väetamist, pookimist, tolmendamist jne. Vana luulet on tarvis esile tõsta, kommenteerida, tõlgendada, publitseerida. Seda enam, et uue luule side vanemaga on lõtvunud. Ei usu, et noorluuletajate öökapil seisaks mõni eesti luule antoloogia.
Luuleaia kureerimine tähendab ka selle isendite näitamist aeg-ajalt uue rakursi alt värskes ja kummastavas valguses. Muidu kasvab luuletaja nimi kokku paari klišeega ja läheb nende all seenetama. Gustav Suits seostub laiemas luuleteadvuses «Elu tulega» (1905), natuke paremal juhul «Tuulemaaga» (1913). Aga parim eesti luulekogu üldse «Kõik on kokku unenägu» (1922) pole selles õiget kohta veel leidnud – vähemalt kui antoloogiate põhjal otsustada.
Suitsu värskeima koondkogu koostaja Mart Velsker tunneb antoloogiate asja läbi ja lõhki. Hilisärkamisajal rühmitati luuletusi kas juba trükijärjestuses või siis raamatu registris sageli temaatiliselt. Ja küllap kaalutlusel, et Suitsu tavapärase kronoloogilise järjestusega kogud pole veel päris rariteedid (viimane selletaoline, «Elutules ja ajatuultes» ilmus Tänapäeva kirjastusel Karl Muru koostatuna 2007. aastal), on Velsker uue raamatu komponeerinud temaatiliselt. Luuletused on paigutatud kuude enam-vähem traditsioonilisse ärkamisaegsesse rubriiki: laulud laulikust, loodusjõududest, isamaast, päevateemadel, armastusest ja rahvaluule jäljendused.
Asjaolu, et Suitsu väga mitmekesise toodangu temaatiline rühmitamine kukub päris sujuvalt välja, laseb luuletajat paista harjumuspärasest arhailisema. Samas toob see esile huvitavaid kokkukõlasid eri aegadel kirjutatu vahel. Raamatu pealkiri on aga võetud Suitsu loomingutee lõpult, tema viimasest luuletusest.