Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Koroonakriisis meretransport tõstab Hiina kaupade hinda

Copy
Konteinerid Hiinas Qinzhou sadamas. Hiina ekspordimaht on pärast koroonakevadet kasvanud ja vabade konteinerite kättesaadavuse ­probleem Hiina konteineriterminalides pole lahenduseni jõudnud.
Konteinerid Hiinas Qinzhou sadamas. Hiina ekspordimaht on pärast koroonakevadet kasvanud ja vabade konteinerite kättesaadavuse ­probleem Hiina konteineriterminalides pole lahenduseni jõudnud. Foto: Zhang Ailin/zumapress.com/Scanpix

Nagu koroonakriis lõi tasakaalust välja maailmamajanduse, tabas see ka logistikat, sealhulgas mereliiklust. Peaaegu täielikult on lõppenud ristluslaevandus ja piiriülene hobimeresõit, drastiliselt on vähenenud reisilaevaliiklus. Kaubaveod meritsi küll jätkuvad, kuid logistikaahelad on paigast ära ja ebakindlad, mistõttu prahihinnad kerkivad.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi ütles, et kui lennundus on vähenenud ning sõltub endiselt suuresti reisijate turvatundest, sealhulgas vaktsiini kasutuselevõtmisest, siis merenduses on praegu tähelepanu all kaubavahetus.

Tagasi üles