Päevatoimetaja:
Margus Martin

Estonia tulevane peadirektor: muusikateatri tase sõltub finantsvõimalustest, mis praegu on tagasihoidlikud (2)

Copy
Paljud asjad on ajutised, kuid kaunitest kunstidest lähtuvad väärtused kanduvad üle inimpõlvede, ütleb järgmisest aastast Rahvusooper Estonia peadirektorina tööd alustav Ott Maaten.
Paljud asjad on ajutised, kuid kaunitest kunstidest lähtuvad väärtused kanduvad üle inimpõlvede, ütleb järgmisest aastast Rahvusooper Estonia peadirektorina tööd alustav Ott Maaten. Foto: Mihkel Maripu

Uuest aastast asub Rahvusooper Estonia uue peadirektorina tööle Ott Maaten, kelle praegune töökoht Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) jääb rahvusooperist vaid 600 meetri kaugusele. Peale muusikaga seotud ametikohtade on Maaten töötanud kümme aastat ka puidutoodete ettevõttes. Koroonaga seotud raskused Maatenit ei hirmuta, sest ta on varemgi töötanud kitsastes majanduslikes oludes.

Olete lõpetanud Tallinna Riikliku Konservatooriumi klarneti erialal. Miks te otsustasite klarneti kasuks?

Alustasin muusikaõpinguid kaheksa-aastasena Viljandi muusikakoolis, vanemate eestvedamisel viidi mind suurepärase õpetaja Ilmar Oleski klarnetiklassi. Olin suhteliselt tubli ja seepärast jätkasin õpetaja initsiatiivil Tallinna muusikakeskkoolis, seejärel Tallinna konservatooriumis professor Hannes Altrovi klarnetiklassis, edasi [õppisin] Moskvas ning lõpuks Pariisis professor Guy Deplus’ juures.

Kas lapsena harjutasite kodus pillimängu või käisite klassikaaslaste või naabritega väljas ka?

Võiks öelda nii, et nohik ma lapsepõlves ei olnud ja harjutamisega liiale ei läinud. Olin pigem õues palli tagumas, kelgutamas, uisutamas ja kõike seda tegemas, mida üks laps tavaliselt teeb.

Hiljem – alates muusikakeskkoolist – oli harjutamine elu igapäevane tähtis osa.

Tagasi üles