Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

HARIDUS JA TEADUS Eesti 200: segregatsioon hariduses tuleb lõpetada (6)

Erakond Eesti 200 haridusvaldkonna juht Indrek Lillemägi.
Erakond Eesti 200 haridusvaldkonna juht Indrek Lillemägi. Foto: nooredkooli.ee

Peame lõpetama segregatsiooni ja looma ühtse Eesti kooli, kus õpivad lapsed, sõltumata kodusest keelest. Keeleõppe seisukohalt peab uuel süsteemil olema kolm sihti: esiteks peab iga põhikoolilõpetaja oskama eesti keelt sellisel tasemel, et see ei piira tema edasisi võimalusi hariduses, tööturul või aktiivse kodanikuna; teiseks võiksid Eesti õpilased põhikooli jooksul saada mitmes keeles õppimise kogemuse; kolmandaks ei tohi ükski põlvkond jääda koolireformi hammasrataste vahele, nii et halvasti korraldatud õppekeelesüsteemi tõttu kannatavad teadmised ja oskused.

Tähtis on, et haridussüsteem tooks lapsed kokku ja lõppeks aastakümneid kestnud keelepõhine eraldatus. Kõige tähtsam on seada pikk eesmärk ühtsest Eesti koolist ning panustada professionaalsete ning eesti keelt, keelekümbluse ja lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikat hästi tundvate õpetajate järelkasvu.

Tagasi üles