Meie ühiskonnas räägitakse hariduse olulisusest ja haridust peetakse tähtsaks, kuid paraku on õpetaja sissetulek palju madalam kui teistel sarnast haridustaset eeldavates ametites Eestis, kirjutab Eesti Haridustöötjate Liidu juhatuse esimees Reemo Voltri.
Reemo Voltri: õpetajale tuleb tagada korralik palk (3)
Praegu, kui eesoleval kolmapäeval on riigikogu suures saalis teisel lugemisel järgmise aasta riigieelarve ning neljapäeval, 19. novembril on sealsamas riiklikult olulise küsimusena arutluse all õpetajate järelkasv ja õpetajaameti väärtustamine, on õige aeg rääkida Eesti hariduse hetkeseisust ja tulevikust. Tulevik paraku ei paista eriti helge, millele viitas ka riigikontroll oma viimases ülevaates esmaste avalike teenuste tulevikust, kus märgiti, et praegused trendid õpetajaskonnas ei anna alust optimismiks Eesti hea hariduse jätkumise suhtes.
Eesti on kogu aeg lähtunud ühtsuskooli põhimõttest, mis tähendab, et igal pool üle Eesti peavad õpilased saama samaväärselt head haridust, mis ei tohi sõltuda pere sotsiaalmajanduslikust taustast. Saame taas kord uhkusega tõdeda, et ka sellega paistame rahvusvahelises võrdluses positiivselt silma – Eestis õpilaste tulemused erinevad kooliti vähe. Ehk teisisõnu: meie põhikoolid annavad ühtlaselt head haridust ning nende õpilaste osakaal, kes vaatamata pere kehvemale sotsiaal-majanduslikule taustale saavutavad kõrgeid tulemusi ning omandavad väga heal tasemel teadmisi ja oskusi, on suur.