Internetiajastul on McLuhani ennustust lihtne näha prohvetliku düstoopianägemusena. Tema elektroonilise ajastu kirjeldusest on lihtne välja lugeda kõiki muresid, mida keskkooli emakeeleõpetajad igal aastal sedastavad: netipõlvkonna noored ei oska lugeda pikki, nõudlikke tekste, tähelepanu on hajutatud, suhtlus on kiirem, aga pealiskaudsem, puudub ühtne jagatud kultuuriruum ja sestap on ka rohkem üksteisest mööda rääkimist ja laiem pinnas hirmutajate, demagoogide ja valeuudiste levitajate tegevuseks. Ent kui McLuhan 1960. aastatel trükisõnaajastu lõppu ennustas, siis nägi ta seda hoopis positiivse muutusena, võimalusena tuua lääne ühiskonda tagasi loomingulisuse ja sakraliseerituse potentsiaal, mille kompromissitult konkreetne trükikunst oli kaotanud.
McLuhani aforismid on osutunud sedavõrd edukaks tema surmast kümme aastat hiljem sündinud interneti analüüsimisel, et lihtne on unustada, kuivõrd oma ajastu laps ta tegelikult oli. Teise maailmasõja järgse mõtteloo keskmes oli kaks küsimust: millised on aina komplekssema, bürokraatlikuma, reeglite- ja seadustekesksema ühiskonna tagajärjed inimsusele ning missugused on inimkonna väljavaated kõrgtehnoloogilises, insenerimõttest kantud ühiskonnas? Tegelikult võis mõlemad küsimused taandada ühele probleemile: kuidas tulla toime maailmas, kus on toimunud holokaust?
Mõnevõrra karikatuurselt on seda probleemistikku seostatud põhiliselt USA vastukultuuriga – ühelt poolt hipiliikumisega, kelle jaoks peitus vastus mõnuainetes, paralleelreaalsustes ja seksuaalses vabanemises, teisalt jällegi suuresti Saksamaalt emigreerunud mõtlejate rajatud Frankfurdi koolkonnaga. Herbert Marcuse, Theodor Adorno jt nägid moodsas massikultuuris – mille esindaja oli mõistagi televisioon – just nimelt omamoodi fašismi väljendust. Ameerika-pärane «kultuuritööstus» nivelleerib inimeste maitset ja muudab nad passiivseteks kultuuritarbijateks, kes jagelevad väikeste, tähtsusetute eripärade üle, võttes samas omaks neile kultuuritoodete kaudu ette söödetud kehtiva korra põhimõtted. Frankfurdi koolkonna vaates on elektrooniline meedia just nende probleemide katalüsaator, mida holokaust nõnda õõvastavalt esindas.