Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Nobe elektriauto – Ameerika kaudu Eestisse tagasi (4)

Copy
Sandy Munro koos abikaasaga Nobe kolmerattalises. Munro & Associatesi ülesanne on kavandada Nobe sõidukite tootmist.
Sandy Munro koos abikaasaga Nobe kolmerattalises. Munro & Associatesi ülesanne on kavandada Nobe sõidukite tootmist. Foto: FOTO: Nobe

Mõne aasta eest kauni sähvatusega avalikkuse ette ilmunud Nobe kolmerattaline elektriauto on üle elanud paljutki. Ka õnnetu garaažipõlengu, mis arendusmeeskonna lootust ja entusiasmi murda ei suutnud. Autode ehitamine pole lihtne kusagil maailmas ja seda vaatamata valikule teha sõiduk kolmerattaliseks. See kolmerattaline valik on lihtsustanud küll ohutustestide takistusriba läbimist, aga öelda, et tegeletakse pelga kolmerattalise sõidukiga, tekitab kuhjaga kõhklusi. Selles kategoorias tuleb silme ette nii mõnigi koleauto, kas või näiteks «Mr. Beani» sketšikogudest tuntud Reliant. Nobet peetakse aga jätkuvalt üheks maitsekamaks kolmerattaliseks sõidukiks, mida nähtud.

Nobe projekti eestvedaja Roman Muljar lausub, et nende jaoks oli suur läbimurre asjaolu, et Detroiti autoinseneride ettevõte Munro & Associate võttis nii kohendada auto tehnilist poolt kui ka aitab üles ehitada tulevast tehast. Munro on olnud muu hulgas abiks ka uue Mini kontseptsiooni loomisel.

Elegants ja esteetika

«Nobe arendustiim tegutseb jätkuvalt Eestis ja siia tuleb ka Euroopa tehas,» ütleb Muljar ja lisab, et esimeseks Eestis seeriatoodetavaks Nobe elektrisõidukiks saab just kabriolett. Lilian – see on kabrioleti nimi – rõhutabki ennekõike emotsioone. Muljar lohutab, et kabrioletile käib peale ka pehme katus, ja loodab just sellele, et elegants ja esteetika ning tehnoloogiline täius on aspektid, mis toovad Nobele turuedu.

Detroitis Eesti jaoks kavandatav tehas alustab praeguste plaanide järgi Liliani tootmisega 2022. aastal. Lilian on kahekohaline ning selles pole Nobe enam varasemas mudelis kanapeena plaanitud diagonaalset tagaistet. 32 kWh akuga peaks 590 kg auto saama sõita 280 km. Esialgsetest rummusisestest mootoritest on samuti loobutud. Esirattavedu hakkavad tagama kaks keresisest mootorit, mille omavaheline koostöö on elektroonne – taas vähem mehaanilist jõuülekande korrigeerimist. Mootoritel saab kokku võimsust olema 100 hj (ca 75 kW).

Tagasi üles