Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Uue ajastu Defender

Copy
24.09.2020. Tallinn. Land Rover Defender. FOTO: EERO VABAMÄGI/POSTIMEES
24.09.2020. Tallinn. Land Rover Defender. FOTO: EERO VABAMÄGI/POSTIMEES Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

Uus Land Rover Defender on küll pärinud nime, kuid väga palju muutunud.

Defender, ammuilma legendi staatuses sõiduk. Kultusauto, mida tuntakse paremini kui Briti popmuusikat, kuningakoda ja Londoni udu kokku. Kus kõik on Defenderitega käidud, kuhu ronitud, millised põllud küntud ja eluga tagasi tuldud! Poriste kummikutega tööloom, mis on saanud osaks popkultuurist – sest mis see muud on, kui aina kutsutakse filmidesse mängima. Näiteks Bondi «Skyfall», «Spectre» ning nii palju kui me teame, on Defenderi uusversioonil vähemalt üks tagaajamisstseen Daniel Craigi viimases 007 filmis «No Time To Die».

Veebruaris lasti esilinastuse ootuses SinuTorusse filmist pärit klipid – kuulu järgi Norras eelmisel sügisel üles võetud. Defenderid lendavad õhus ja mudas, üks neist keerab üle katuse, millele järgneb hetk kerget hämmeldust ja juba ta paneb edasi. Kas roolis on Daniel Craig? Keegi teine? Me ei saa seda teada enne järgmise aasta aprilli, sest novembris kinodesse jõudma pidanud film lükati jälle edasi.

Defenderi nime saanud sõidukite tootmist alustati 1983. aastal Land Rover 110 nime all, aasta hiljem lisandus Land Rover 90. Tänapäeva Defenderit on palju lihtsam kõrvutada Land Roveri (ja ka Range Roveri) praeguste mudelitega kui varasemate Defekatega. Tänane Defender võib end vabalt sättida ükskõik milliste noobelmaasturite kõrvale, sinna, kuhu eelkäijatel kindlasti asja polnud. Tema välimus on tsiviliseeritud, nurgad ümaraks klanitud, luksus esiplaanile toodud. Tehnilises plaanis on ta väga suutlik auto, kuid kaugeltki mitte küsitavusteta. Kandes küll sama nime, pole uusversioon legendi otsene pärija. Taga nutta, ette heita pole mõtet. Automood on muutunud.

Defender pole enam raamile ehitatud, kuigi tema alumiiniumist kandekere konstruktsioonis on jälgi kunagisest raamist.

Tagasi üles