Eesti riigil on plaan järgmise kümne aasta jooksul valmis ehitada kolm suurt taristuprojekti: 2026. aastaks Rail Baltic ja 2030. aastaks neljarajaline Tallinna-Tartu ning Tallinna-Pärnu maantee, mis kõik suurendavad teedeehituse mahtu suurel määral. Kolme suure tee korraga ehitamiseks jääb aga kohapealsest ressursist puudu.
Tellijale
Neljarajalisi maanteid ja Rail Balticut välisabita korraga valmis ei ehita (21)
Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektori Ain Kendra sõnul on kolm suurprojekti korraga teostatavad – küll mõnedel eeldustel, aga siiski teostatavad. Vajadus ja poliitiline tahe kõigiks kolmeks on olemas. Ehitusfirmade ja karjääride hinnangul on olemas ka materjal, millega objektid valmis ehitada. Ainsana tuleks importida raudtee jaoks vaja minev graniitkillustik, mis tuleb juba praegu väljast.