Üheks toimiva demokraatia aluspõhimõtteks on õigusriik, kus kõik on seaduse ees võrdsed. Sama põhimõte kajastub Eesti Vabariigi põhiseaduse paragrahvis 12, mis sätestab: «Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.»
Järgmine oluline põhimõte on võimu vaheldumine vabade valimiste teel, kus kodanikeks-valijaiks on võimalikult suur osa ühiskonna liikmetest (tuletame meelde, et Vana-Kreeka demokraatias ei võinud valida naised, orjad ja välismaalased). Võidavad need, kes saavad rohkem hääli, ning senini võimul olnud taanduvad rahumeelselt, kuid nende kodanikuõigused on jätkuvalt kaitstud. Üldlevinud praktiline demokraatiaprintsiip näeb ette, et enamus ei saa vähemuselt hääletuse teel ära võtta nende õigusi ühiskonnas. See viiks paratamatult kõikide sõjani kõikide vastu, bellum omnium contra omnes, millest pääseb moodsa lääne demokraatia ühe esiisa Thomas Hobbesi hinnangul vaid ühiskondliku kokkuleppe abil.
Ja selliseks kokkuleppeks on põhiseadus, mis on Eesti Vabariigil välja kukkunud üsna hea ning ajaproovile vastupidav. Tulemuseks on olukord, kus kõik meie inimesed tunnevad end riigi ees turvaliselt, ja nii see peabki olema. Või peakski nii olema.
Sest kahetsusväärselt on viimastel aastatel inimeste seksuaalne sättumus rakendatud poliitilise vankri ette; seda nii ühelt kui teiselt poliitilise spektri poolelt. Selline olukord on osutunud poliitiliselt kasulikuks nii seksuaalvähemuste pooldajatele kui vastastele, kuid on kõike muud kui abiks seksuaalvähemustele endile. Kuigi inimeste intiimelu teemal poleks ju poliitikutel mõtet midagi vaielda või veelgi vähem – referendumil otsustada.