Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

HARIDUS JA TEADUS Olev Must: Eesti õpilast ei rahulda liiglihtne läbipääs

Tunamullu 9. aprillist 11. maini lahendasid PISA teste 7500 õpilast 232 koolist üle Eesti. Peamine tähelepanu oli funktsionaalsel lugemisoskusel.
Tunamullu 9. aprillist 11. maini lahendasid PISA teste 7500 õpilast 232 koolist üle Eesti. Peamine tähelepanu oli funktsionaalsel lugemisoskusel. Foto: Elmo Riig / Sakala

Headeks tulemusteks PISA testis ei piisa ainult headest teadmistest ning oskustest. Vajalike eelduste hulka kuulub ka motiveeritus pingutada, ja see omakorda varieerub kultuuriti, kirjutab Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi psühhomeetria vanemteadur Olev Must.

Eesti õpilaste püüdlus anda oma parim sellises, neile isiklike tagajärgedeta testimises nagu PISA on suur väärtus, mida peame teadma, tunnustama, kaitsma ja arendama. PISA testid ei mõõda üksnes õpilaste teadmisi ja oskusi, vaid ka seda, kui sihipäraselt, kohusetundlikult, järjekindlalt, meelekindlalt nad lahendavad ülesandeid, mis neile endile ei anna mingit otsest kasu, ent mis võib olla oluline nende rahvusliku identiteedi seisukohalt.

Tagasi üles