Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

JULGEOLEK Alexander Lott: Läänemeri ja Must meri – mare clausum või mare liberum? (3)

Venemaa presidendi Vladimir Putini helikopter 23. detsembril 2019 Kertši väina juures 19 kilomeetri pikkuse Krimmi silla kohal. Paarkümmend tundi hiljem ületas sama silla esimene Venemaalt tulnud reisirong marsruudil Peterburi-Sevastopol.
Venemaa presidendi Vladimir Putini helikopter 23. detsembril 2019 Kertši väina juures 19 kilomeetri pikkuse Krimmi silla kohal. Paarkümmend tundi hiljem ületas sama silla esimene Venemaalt tulnud reisirong marsruudil Peterburi-Sevastopol. Foto: Sergei Malgavko/TASS/Scanpix

Nii Must meri kui ka Aasovi meri ei ole praegu rahvusvahelisele laevaliiklusele vabalt avatud, Läänemeri on seevastu püsinud nii sõjalisele kui ka kaubanduslikule laevaliiklusele avatuna, kirjutab mereõiguse ekspert Alexander Lott.

Krimmi okupeerimise järel kontrollib Venemaa Kertši väina mõlemat rannikut ega ole täitnud oma lepingulisi kohustusi Kertši väinast läbipääsu tagamisel. Venemaa on diskrimineerinud Ukraina ja kolmandate riikide kaubalaevu Kertši väinas muu hulgas nende sagedase peatamise ja pikaldase inspekteerimisega. Venemaa on kasutanud rahvusvahelise laevaliikluse piiramist surveavaldusena naaberriigile ka Soome lahes.

Tagasi üles