Tänases lehes on ülevaade raporti põhilistest järeldustest. Eeskujuks tuuakse kohtusüsteemi kõrget infotehnoloogilist väljaarendatust, samuti kohtute tõhusat tööd, nii et tsiviilasjad saavad lahenduse keskmiselt kolme kuuga, kriminaalasjad üldmenetluses kaheksa kuuga ja lihtmenetluses kuu ajaga. Paremat tahta oleks patt, kui soovida, et menetlus ei oleks mitte üksnes kiire, vaid ka põhjalik.
Iseäranis eeskujulik on Eesti korruptsiooni tajumise osas, olles Euroopa Liidus kaheksandal ja maailma riikide hulgas 18. kohal. Näiteks peab Eestis 44 protsenti ettevõtjaid korruptsiooni laialt levinuks ja vaid üheksa peab seda äritegevust vaevavaks probleemiks. Euroopa keskmised on vastavalt 63 ja 37 protsenti.
Samas märgib raport tunnustavalt ära ka Eesti korruptsiooniennetust ja korruptsiooniga võitlemise korraldust: kavandatakse uut korruptsioonivastast seadust, korruptsiooni uurimisega tegelevad mitmed asutused ja need on hästi varustatud. Arvestades väga madalat korruptsiooni tajumist Eestis, on korruptsioonivastane süsteem kindlasti olnud oma tegevuses tõhus.
Teisest küljest ei saa märkimata jätta, et hinnang kohtute sõltumatusele on ettevõtjate hulgas madal (vaid 39 protsenti tajub kohtute sõltumatust suure või väga suurena) ja ühiskonnas laiemalt keskmine (57 protsenti tajub kohtute sõltumatust suure või väga suurena). Kuigi Poola ja Ungari näitajad on madalamad, on Eesti kohtute sõltumatuse tajumise poolest Soomest ja Rootsist siiski kaugelt maas.
Kuigi Eesti õigusemõistmine paistab raportis eeskujulik, näitab madal usaldus ja osaliste kriitika, et see võib olla kafkalikult kallutatud süsteemi enese kasuks.