Hiljuti sisenes maailmakuulus keskkonnahoiu propageerija, 94-aastane David Attenborough Instagrami-maailma. «Ma astun selle sammu ja uurin seda minu jaoks uut suhtlusviisi, sest – nagu me kõik teame – maailm on hädas,» lausus ta oma esimeses postituses käheda häälega, mis on naelutanud miljoneid vaatama tema taktikepi all valminud BBC loodusdokumentaale. «Mandrid põlevad. Liustikud sulavad. Korallrahud surevad.»
Insta 10 ⟩ Klantspildiäpp Instagram kasvab aktivistide kantsiks
Tal kulus neli tundi ja 44 minutit, et koguda miljon jälgijat sotsiaalmeediakeskkonnas, kus eelkõige toimetavad temast mitu kümnendit nooremad inimesed ning domineerivad filtritega isuäratavaks moondatud toidu- ja kärtsudes toonides päikeseloojangupildid, mitte kurjakuulutavad sõnumid kliimakriisist, mille edastamiseks Attenborough tee Instagrami leidis.
Nii kiiresti miljoni jälgijani jõudmisega tõukas Attenborough troonilt seni kõige nobedama Instagrami-fännide kogumise au hoidnud näitleja Jennifer Anistoni. Loodusmehe sõnul sisendab see lootust ja näitab, et noori huvitavad keskkonnaküsimused.
Just noori läkski Attenborough sotsiaalmeediasse püüdma ning statistikaandmebaasi Statista kohaselt on Instagram selleks igati õige koht: 70 protsenti selle kasutajatest on alla 35 ning üle kolmandiku alla 25 aasta vanad.
«See on nende maailm ja nende homne. Mina ei ole siis enam siin, nemad on. See on nende jagu ning kui nemad pole veendunud, et see on oluline, raiskame meie oma aega,» selgitas Attenborough oma sotsiaalmeediamissiooni BBC-le. «Ma tunnen end privilegeerituna, et nad kuulavad, mida minusugune vanatoi räägib.»
Kui Instagram täna kümme aastat tagasi esimesi kasutajaid meelitama hakkas, püüdis rakendus tähelepanu eelkõige sellega, et järsku olid ühes kohas käepärast lihtsalt kasutatavad filtrid, mis ühe hetkega sättisid valguse, kontrasti ja värvitoonid paika nii, et tavalisest pildist sai täiuslik, kirjeldas Tech Xplore rakenduse võlu.