Tal kulus neli tundi ja 44 minutit, et koguda miljon jälgijat sotsiaalmeediakeskkonnas, kus eelkõige toimetavad temast mitu kümnendit nooremad inimesed ning domineerivad filtritega isuäratavaks moondatud toidu- ja kärtsudes toonides päikeseloojangupildid, mitte kurjakuulutavad sõnumid kliimakriisist, mille edastamiseks Attenborough tee Instagrami leidis.
Nii kiiresti miljoni jälgijani jõudmisega tõukas Attenborough troonilt seni kõige nobedama Instagrami-fännide kogumise au hoidnud näitleja Jennifer Anistoni. Loodusmehe sõnul sisendab see lootust ja näitab, et noori huvitavad keskkonnaküsimused.
Just noori läkski Attenborough sotsiaalmeediasse püüdma ning statistikaandmebaasi Statista kohaselt on Instagram selleks igati õige koht: 70 protsenti selle kasutajatest on alla 35 ning üle kolmandiku alla 25 aasta vanad.
«See on nende maailm ja nende homne. Mina ei ole siis enam siin, nemad on. See on nende jagu ning kui nemad pole veendunud, et see on oluline, raiskame meie oma aega,» selgitas Attenborough oma sotsiaalmeediamissiooni BBC-le. «Ma tunnen end privilegeerituna, et nad kuulavad, mida minusugune vanatoi räägib.»
Kui Instagram täna kümme aastat tagasi esimesi kasutajaid meelitama hakkas, püüdis rakendus tähelepanu eelkõige sellega, et järsku olid ühes kohas käepärast lihtsalt kasutatavad filtrid, mis ühe hetkega sättisid valguse, kontrasti ja värvitoonid paika nii, et tavalisest pildist sai täiuslik, kirjeldas Tech Xplore rakenduse võlu.
Selmet dokumenteerida piltide keeles ühiskonda, on Instagram aga viimase kümne aastaga The Guardiani moetoimetaja Jess Cartner-Morley hinnangul ühiskonda muutnud – seda, kuidas inimesed välja näevad, mida söövad, kuidas nende suhted arenevad, kuidas nad hääletavad, kus nad puhkusel käivad ja mida ostavad. Instagram tegi populaarseks nii selvefotod, suunamudijad eesotsas Kardashianide perekonnaga kui ka avokaadod.