Viirusest tulenevad liikumispiirangud seavad uude olukorda ka põllumajandustehnika messide ja demoürituste korraldajad. Lõppev suvi tõestas, et virtuaalsed tooteesitlused võivad vägagi efektiivseks osutuda.
Kas koroona tõmbab põllumajandustehnika messidele kriipsu peale?
Viirusest tulenevad liikumispiirangud seavad uude olukorda ka põllumajandustehnika messide ja demoürituste korraldajad. Lõppev suvi tõestas, et virtuaalsed tooteesitlused võivad vägagi efektiivseks osutuda.
Messid on viimase kümnendi jooksul niigi kunagist tähtsust minetanud, sest näiteks tööpinkide või masinate üle ilma Saksamaale vedamise asemel saab nende omadusi ja tehnilisi parameetreid edukalt tutvustada ka veebipõhiselt ilma potentsiaalseid kliente kusagile füüsiliselt kokku kutsumata. Nüüd, n-ö koroonaajastul, kui inimkonna käsutuses on Zoom, Skype ja rida teisi veebipõhiseid konverentse võimaldavaid internetikeskkondi, on see protsess aina kiirenenud.
Esitlused siirduvad veebi
Nii on hulk põllutehnika tootjad sel suvel koroonaviiruse levikust tingitud liikumispiirangutega kohanedes asunud korraldama virtuaalseid, otseülekandena üle maailma kantavaid tooteesitlusi, millel on kahtlemata hulk eeliseid reaalselt kohapeal toimuvate ürituste ees.
Näiteks varem toimus uut traktorimarki tutvustav üritus järgmiselt – tootja tehasesse kutsustakse kokku üle Euroopa hulk ajakirjanikke, edasimüüjatest diilereid ja põllumeestest kliente, kellele korraldatakse kõigepealt saaliseminar koos slaidide ja sõnavõttudega. Seejärel on kõikidel võimalus uusi masinaid käega katsuda, kabiini istuda ja ehk isegi veidi omal käel põlluharimist proovida. Nii kestab ettevõtmine vähemalt kaks päeva koos sinna juurde kuuluvate lennusõitude, hotellibroneeringute ja muu säärasega.
Sellise formaadi kaitseks võib öelda, et kohalolekutunde vastu arvutiekraanilt vaadatav pilt nii ehk naa ei saa. Samas mõelda vaid, kui palju ressurssi õnnestub kokku hoida juba kasvõi inimeste liikumise arvelt, sest sisulise info saab edukalt ka pildi ja hääle teel edasi anda.