On vähetõenäoline, et parvlaev Estonia põrkas kokku allveelaevaga, ja kui see nii oligi, siis poleks allveelaev vigastamatult ja märkamatult pääsenud, arvab Eesti mereväe ülem kommodoor Jüri Saska.
Mereväe ülem: allveelaev poleks kokkupõrkest Estoniaga niisama ja märkamatult pääsenud (30)
Jüri Saska rääkis «Ringvaates», et Läänemerel sõitvad allveelaevad on veeväljasurvega 1500-3000 tonni ja kui selline veesõiduk põrkaks ligi 10-meetriste lainete keskel kokku umbes 15 500-tonnise Estoniaga, ei pääseks allveelaev niisama. «Ma arvan, et see allveelaev ei oleks pääsenud puhta nahaga ja läinud lihtsalt vestiesist puhastades sadamasse,» sõnas Saska.
Ta lisas, et isegi kui allveelaev olekski jõudnud kokkupõrke järel sadamasse, oleks teda olnud näha mõnes laevatehases või tükeldamisel. «See oleks olnud keeruline maakeeli öelduna kinni mätsida, sest ega neid (allveelaevu – toim.) lugematul arvul ei ole,» ütles saatekülaline.
Saska selgitas, et kui on torm ja ligi 10-meetrised lained, siis kõige hullem koht, kus sel ajal merel olla, on just allveelaevas. «See peab olema hädaolukord, kui ta tuleb sellise tormiga pinnale. Ja kui ta juba pinnal oli ja kui see oli hädaolukord, küllap ta siis oma hädast oleks teada andnud.»
Läänemere riikidest omavad praegu allveelaevu Venemaa, Poola, Saksamaa ja Rootsi ning nende liiklus on Saska sõnul suhteliselt tihe, aga hästi koordineeritud. Siiski on allveelaeva esimene eelistus olla mitte märgatud, märkis ta.