Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Pretsedenditu praktika õigusloomes (1)

Copy
Airbnb mõju majutusasutuste valdkonnale andis tõuke majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostatud turismi- ja tarbijakaitseseaduste muutmise eelnõu vajadusele.
Airbnb mõju majutusasutuste valdkonnale andis tõuke majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi koostatud turismi- ja tarbijakaitseseaduste muutmise eelnõu vajadusele. Foto: Herwin Bahar/ZUMAPRESS.com

Septembri keskpaigas jõudis riigikokku majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) koostatud turismi- ja tarbijakaitseseaduste muutmise eelnõu. Küsimused, nagu mitu tuba peaks hotellil olema või kas puhkemajal peab olema toiduvalmistamise võimalus, laienesid rahandusministeeriumi (RM) ootamatute ettepanekute tõttu hoopis põhimõttelisematesse valdkondadesse. Küsitav õigusloomepraktika valmistas üllatust nii koalitsiooni kui ka opositsiooni esindajatele.

Eelnõu numbriga 234, mis jõudis riigikogu majanduskomisjoni menetlusse 15. septembril, taotles MKMi visiooni kohaselt majutusteenuse nõuete nüüdisajastamist, mis oleks lahenduseks majutusasutuste ebaühtlase konkurentsi probleemile. Arvestades seniste regulatsioonide vanust (ligi 20 aastat) ning jagamisteenuste nagu Airbnb, booking.com tulekut, polnud eelnõu asjakohasuses põhjust kahelda.

Digiplatvormid pakuvad tarbijatele uusi võimalusi ning konkurentsis püsimiseks peavad traditsioonilised majutusettevõtjad mõistma klientide mõtteviisi, kes otsivad alternatiivseid majutusteenuseid, selgitati seletuskirjas. Seega, et püsida kodumajutuste ja külaliskorteritega konkurentsis, on nõudeid uue eelnõuga leevendatud.

Tagasi üles