Meil on vist sarnane arusaamine sellest, mis peaks film olema ja kuidas sellest mõelda. Veiko ise ilmselt sellele alla ei kirjutaks, aga mulle meeldib tema elujanu, kui seda selliselt saab nimetada – tema püsiv uudishimu. Suurte saladuste vastu: kuidas funktsioneerib inimene, millised on enesepettuse konstruktsioonid, kuidas tekib kujutisse tunne… Mulle meeldib filme teha nii, et see poleks vormistamine, vaid loomine. Elus protsess.
Ja selle kohta ütlesid soomlased: meie niimoodi ei tööta.
Ma juba tean ette, mida oodata. Tean, et ühel hetkel ta ütleb: «Need asjad nii ei toimi ja me peame leidma uued lahendused.» Mõni ütleb, et see ajab hulluks ja nii ei saa töötada, aga mulle meeldib. Mingi masohhistliku huviga ma ootan, et see murdumine tuleks, sest tavaliselt kogu asi alles siis algab.
Ometi on just teie arvutis see Excel, kus jooksevad eelarvearvud.
Veiko ei ole mingisugune hullumeelne. Ta saab väga hästi aru, kus on probleem ja kuidas sellele lahenduse leiame. Ta on väga vastutulelik ja loov režissöör, kui teab, mida tahab, ning teab ka, et kui kuskilt tuleb kulusid juurde, siis tuleb neid mujalt kärpida.
Millised olid selle filmi tegemise juures produtsendi jaoks kõige huvitavamad/rängemad katsumused?
Me tahtsime Lapimaal filmi teha oma reeglite järgi, see aga tähendas, et läksime kohale Eesti meeskonnaga ja soomlasi ei kasutanud. Kogu aeg hoiatati: Lapimaal ei saa teha seda ega teist, väga täpselt tuleb teada, kuidas ja kellele mida öelda ja kui kohutavalt palju see kõik maksab. Pidime Lapimaa saladuse ise lahti muukima ja selgus, et seda filmi oli võimalik teha täiesti normaalsetel alustel, ei olnud seal midagi keerulist.