Ööl vastu 15. septembrit algas järjekorras kuues Rukki kanali hooldussüvendus. Veeteede ameti laevateede osakonna juhataja Kert Süsmalainen ütles, et eesmärk on eemaldada kanalisse setetest tekkinud vall ning tagada laevatee minimaalne sügavus 5,2 meetrit. Töö maksumus on 379 000 eurot, hanke võitis Inseneriehitus.
Rohuküla-Heltermaa laevatee pudelikael vajab lahendust
Rohuküla-Heltermaa pudelikael on rajamisest saati olnud pisut üle kahe kilomeetri pikkune lõik Rukkirahust põhja poole. 20. sajandi alguses tsaariarmee hävitajatele rajatud 4,5 meetri sügavust kanalit on hiljem korduvalt süvendatud ja puhastatud. Meri kannab selle aja jooksul setteid täis ja laevade sõukruvid kuhjavad laevatee keskele valli. 2018. aasta märtsis pidi TS Laevad madala vee ja jää tõttu sõidukite Hiiumaale viimiseks käiku panema ajutise Virtsu-Heltermaa parvlaevaliini, Rohukülast väljunud parvlaev Leiger võttis peale vaid autota reisijaid. Madal veetase või tugev tuul võivad parvlaevaliikluse praegugi ootamatult seisma panna.
Saatan peitub setetes
TS Laevade juhatuse liige juhatuse esimehe ülesannetes ning peakapten Guldar Kivro ütles, et Rukki kanali sügavus pole probleemiks mitte ainult madala veega.