Lõppenud suve ja tõenäoliselt kogu aasta kaalukaima sündmuse, Rally Estonia peakorraldaja tunnistab, et kogu ettevõtmine võis minna liiga steriilseks. Ta soovib, et Eesti tähtsaimal võidusõidul säiliks rallispordi ürgsed tunnused, nagu purunevad rehvid ja lekkivast mootoriõlist tulev kärsahais. Mis siis, et maailma tippkihutajad pidasid Eesti teid niigi keeruliseks.
KATKENDEID INTERVJUUST
Ralli läks talude eest läbi. Kuidas õnnestus kiisud-kutsud, kuked-kanad rajalt eemale hoida?
Kui inimestega räägid või teed teatise, siis teavad nad kassid-koerad kinni panna. Mulle ei ole küll teatatud ühestki loomadega juhtunud intsidendist, ka inimvigastusest mitte. Kunagi ammu, kui alustasime Rally Estoniat, oli selline naljakas lugu, et üks turvamees seisis vales kohas, sest tahtis ralliautot näha, ja sai kiviga munadesse. Siis tahtis ta meid kohtusse anda, et tal on üks munand sinine. Selgitasime talle, et kui seisad vales kohas, saadki kiviga munadesse – see on su enda risk.
Milline oli ootamatuim intsident, mis seekord ette tuli? Ralli on ju ikkagi üllatusi täis spordiala.
Meile on ähvardusi tulnud. Ütleks niimoodi: 99,99 protsenti inimesi on väga mõistvad. Aga loomulikult on ka neid – ja arvan, et mitte vähe –, kellele ralli üldse ei meeldi. Väga paljud neist suudavad end kokku võtta ja müüa endale maha mõte, et las see ralli siis olla. Kuid ikkagi jääb mingi 0,1 protsenti, kes on kindlasti väga vastu. Oleme käinud nendega rääkimas ja rääkimine aitab. Kuigi nad jäävad ikkagi oma arvamuse juurde, et ralli ei ole õige spordiala ja me tegeleme täieliku jamaga. Aktsepteerime üksteist.
*
Rally Estonial nägimegi mitut hullu väljasõitu. Millega neid seletada?
Georg Grossi avarii kohe teise katse alguses oli kõige jõhkram, väga suurel kiirusel. Paremale kiirele kurvile järgnes looduslik trampliin. Ilmselt läks ta kurvi liiga varakult ja kandus trampliinilt otse välja kraavi, kust edasi oli juba puhas füüsika. Seal oli loomulik ralli avarii.