Laitse RallyParki autokollektsioonist leiab eheda limusiini Pierce-Arrow, mille valmimisaastaks 1929.
Ehe limusiin aastast 1929
Loo peategelane, Pierce-Arrow limusiin mudelinimega 126, nägi ilmavalgust 1929. aastal. Sama aasta sügisel kuulutas börsikrahh Suure Depressiooni algust. Mis oli kahekümnendate lõpuks maailma autoelus juhtunud? Kasutusele hakati võtma kolme värviga foore, teedele maalima telgjooni, sündinud oli Chrysler Corporation ning lõpule oli jõudnud Ford T tootmine. 1920ndatel kahanes automarkide arv USAs jõudsasti – 1920. aasta 200 margist oli 1930. aastaks järel 43. Põhjusi oli palju, peamisteks aga kümnendi heitlik majandus ning sageli ettevõtete endi saamatud otsused.
Ka Ameerika luksusmarkide üks eestvedajaid Pierce-Arrow oli kümnendi lõpuks iseseisvate tootjate seast kadunud ja liikunud Studebakeri omandusse. Kirju elukäigu jooksul sai Pierce-Arrow (1901-1938) küll tuntuks luksusautodega, kuid toota jõuti ka jalg- ja mootorrattaid, paate, tuletõrjemasinaid ja matkaautosid. Firma eelkäija olevat aga valmistanud ahhetamapanevaid linnupuure.
Pierce-Arrow oli ihaldatud auto. Juba 1909 sai temast esimene Valge Maja ametlik esindusauto. Seda marki sõidukid kuulusid Hollywoodi tähtedele ja aristokraatidele, neid esitleti uuenduslikel plakatitel, mida tänapäeval liigitataks elustiilireklaamideks. Nii on 2015. aastal Laitse RallyParki kollektsiooni lisandunud Pierce-Arrow mitte ainult näide luksusautode koorekihist, vaid ka esimene seda marki auto Eestis. Nüüd on auto interjöör värskelt renoveeritud.