Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Uus trend toitlustusäris: restoran, kuhu kliente sisse ei oodata (5)

Copy
Toiduguru omanikud Juri Pütsepp (vasakul) ja Indrek Kaljuvee (paremal) on loonud köögi, kus tehakse sushi’t vaid kaasamüügiks. Paari kuu pärast tahetakse avada veel kolm sedasorti «kummituskööki».
Toiduguru omanikud Juri Pütsepp (vasakul) ja Indrek Kaljuvee (paremal) on loonud köögi, kus tehakse sushi’t vaid kaasamüügiks. Paari kuu pärast tahetakse avada veel kolm sedasorti «kummituskööki». Foto: Madis Veltman / Postimees

Kevadel, kõige kibedamal koroonaajal hakkasid Tallinnas tekkima e-restoranid. Need on toidukohad, kus pole laudu, teenindajaid, nuge ega kahvleid. Tänavalt sisse astujaid sinna ei oodata. Küll aga näevad paljud selles restoraniäri tulevikku.

Ühe e-restorani on pealinnas püsti pannud Toiduguru OÜ, mis müüb Sushiro kaubamärgi all sushi’t. Traditsioonilises restoraniäris tegutsenud Indrek Kaljuveel ja Juri Pütsepal tekkis mõte aprillis, kui oli näha, et inimesed istuvad kodus ja restoranides haigutab tühjus. Esimene ainult toidu kojuveoga tegelev söögikoht alustas peagi Pütsepale kuuluva vanalinna baari Sessel Salongi köögis.

Ta ütles, et e-restorani kontseptsioon võimaldab keskenduda kõige olulisemale ehk toidule. «Kõik muu, nagu asukoht, teenindus, interjöör ja dekoratsioonid, pole ju üldse oluline,» rääkis ta. Kuna kulud on võrreldes traditsioonilise restoraniäriga väiksemad, saab ka toitu müüa odavamalt. «Kui väga jämedalt öelda, siis saame sushi’t kuskil 10–15 protsenti odavamalt teha,» selgitas ettevõtja.

Tagasi üles