Kuigi pole andmeid selle kohta, et tolm oleks elanikkonna tervist kahjustanud, tuleks arsti sõnul selle õhku sattumist elurajoonides siiski vältida.
Andrei selgitas, et kuigi kompleksloa alusel tohib liivapritsitöid teha Kopli 103 asuva tehase territooriumil kolmes kohas, ei peeta sellest nõudest tegelikult kinni.
«Liivapritsitöid võib teha värvimiskambrites, dokkides või eraldi platsil, kuid tegelikult tehakse neid vabas õhus kai ääres. Probleem on selles, et tööde jäägid – grit, vana värv, metalliosakesed – ei lähe puhastusfiltritesse, vaid satuvad koos veega otse merre. Aga tehas asub Stroomi rannast kahe-kolme kilomeetri kaugusel,» rääkis endine töötaja.
PERHi kutsehaiguste ja töötervishoiu keskuse juhataja Viive Pille sõnul ohustab liivapritsitööde ajal inimese tervist tolm ja laevavärvide eemaldamisel tekkiva tolmu mõningane pliisisaldus. Selle pidev sissehingamine võib põhjustada silikoosi – rasket kroonilist kopsukahjustust.
Kuigi meditsiinikirjanduses polevat andmeid selle kohta, et tolm oleks elanikkonna tervist kahjustanud, tuleks arsti sõnul selle õhku sattumist elurajoonides siiski vältida.
Pille sõnul peaks väljas liivapritsiga tegutsedes töömaa ulatus olema kuni kolm meetrit ning kindlasti ei tohiks töid teha tuulise ilmaga. Tööd peavad toimuma vähemalt 0,5 kilomeetri kaugusel maanteedest, ühe kilomeetri kaugusel tööstushoonetest ja kahe kilomeetri kaugusel asulatest.
Andrei tehtud foto kohta, kus on näha maapinnal olev abrasiivikiht, ütles BLRT juhtkond, et selle oleks pidanud ära hoidma foto tegija ise.
Enne liivapritsi kasutamist tuleb laev soolast ja vetikatest puhtaks teha. Aluseid pestakse tugevasurvelise veejoaga ja selle käigus tuleb maha ka osa värvi. Laevakere on kaetud mitte tavalise, vaid nn kattumisvastase värviga, mis sisaldab vaske või tsinki. Selle vee kogumiseks on küll vastav filtritega süsteem, kuid Andrei sõnul on vett selle jaoks liiga palju, see voolab kogumismahutitest mööda ning raskemetalle sisaldavad värviosakesed satuvad merre.