Digisõltuvuses lastel ja noortel esineb rohkem õpiraskusi ja meeleoluhäireid, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi dotsent Riin Seema.
Tellijale
Riin Seema: digisõltuvus pärsib õppimisvõimet (1)
Eesti koolides ning lasteaedades on toimunud digipööre, mis isegi haridusministri sõnul on koroonaga seoses muutunud digipöörasuseks (Õpetajate Leht, 19.08.2020). Õpilasi ümbritsevale reaalsele keskkonnale on lisandunud hulgaliselt digikeskkondi. Valikute ja ahvatluste rohkus paneb proovile laste keskendumisvõime, eesmärgipärase käitumise ja psühholoogilise heaolu.
PISA 2019 uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas. Uuring osutas ka sellele, et õpilased, kes on oma eluga kõige vähem rahul, kasutavad väljaspool kooli internetti kõige rohkem.