Kehtiv liiklusseadus näeb juba praegu ette, et juhtimisõigus tehakse kindlaks kas registrikande võijuhiloa alusel. Küsimus on, miks me seda võimalust ei rakenda ühetaoliselt kõikidele Eesti juhtidele, ka neile, kellel dokument kaduma läinud.
Vaidluse all ei olegi küsimus, kas juhiluba kui dokument on vajalik välismaale sõites - siis on juhiloa olemasolu kindlasti vajalik.
Kuna kehtiva liiklusseaduse kohaselt Eesti siseliikluses juhiluba kaasas kandma ei pea ja piisab registriandmetest, siis ei ole põhimõttelist takistust seadust kohaldada nii, et juhtimisõigust saab ka uue juhiloa taotlemise perioodil tõendada registriandmetega.
Ametnike selgitustest jääb arusaamatuks, milline liiklusseaduse säte siis ühemõtteliselt keelab sõiduki juhtimise perioodil kuni uue juhiloa kättesaamiseni, kui isikul on registrist nähtuv juhtimisõigus vastava kategooria sõiduki juhtimiseks.
Maanteeamet räägib tulevikulahendusest elektroonilise juhiloa näol, kuid milleks see, kui ka praegu on olemas liiklusregister. Selle andmete alusel ju väljastatakse uus juhiluba, miks need elektroonilised andmed siis ei kõlba juhtimisõiguse tõendamiseks.
Veelgi imelikum on majandusministeeriumi selgitus, nagu eeldaks küsimus nii suurt õiguslikku analüüsi, et see analüüs tuleks kavandada lausa 2013. aastasse, nagu oleks tegemist riigikorra alustalade muutmisega.
Vast piisaks, kui üks ministeeriumi või maanteeameti jurist võtaks kätte ja kulutaks ühe tööpäeva, et asi endale ja ametnikele selgeks teha.
Seadused on elektroonilises Riigi Teatajas kenasti kõigile kättesaadavad. Allpool valik liiklusseaduse sätteid, mis võiksid anda ametnikele ja liiklejaile mõtteainet.